e-Pomoc techniczna
Rachmistrz i Rewizor nexo – Jak zaewidencjonować sprzedaż środka trwałego?
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Środki trwałe
Środki trwałe z czasem tracą na wartości. Gdy nie są już zdatne do użytku, mogą zostać zlikwidowane. Często jest tak, że Środek trwały, zanim zostanie w pełni zamortyzowany i zlikwidowany, przestaje być potrzebny w danej działalności. W takim przypadku użytkownik może skorzystać ze Sprzedaży środka trwałego. Najczęstszymi Środkami trwałymi, które są sprzedawane to samochody, sprzęty elektroniczne i biurowe.
Przy sprzedaży Środka trwałego kosztem jest jego niezamortyzowana część, niezależnie, czy dochód uzyskany ze sprzedaży będzie wyższy od niezamortyzowanych odpisów, czy niższy.
Aby dodać dokument Sprzedaży w programach księgowych serii InsERT nexo, należy:
1. Dodać i przyjąć do użytkowania Środek trwały. Informację, w jaki sposób wprowadzić oraz dodać dokument OT w programie Rewizor nexo można znaleźć tutaj, natomiast w programie Rachmistrze nexo tutaj.
2. Przejść do modułu Środki trwałe, na zakładkę Operacje na środkach trwałych.
3. Wybrać z górnego menu Dodaj – Sprzedaż.
4. Z rozwijalnego menu pola Środek trwały wybrać Lista, a następnie wybrać środek trwały.
5. Uzupełnić dane dotyczące Dokumentu sprzedaży i Nabywcy, po czym zatwierdzić przyciskiem Zapisz. Wartości Umorzenia dotychczasowego i Umorzenia pozostałego zostaną wyliczone na podstawie dokumentu OT (przyjęcia środka trwałego) i dokumentów AM (naliczonej amortyzacji).
Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy dotyczących środków trwałych.