Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rachmistrz i Rewizor nexo – Czym jest Modernizacja i jak ją dodać?

Ostatnia modyfikacja: 13.12.2022

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo

Kategoria: Środki trwałe

Modernizacja środka trwałego pozwala zwiększyć lub zmniejszyć jego wartość, co jest uwzględniane przy naliczeniach rat amor​tyzacyjnych. Modernizacja występuje w następujących przypadkach:

  • Gdy suma wydatków (przebudowa, rozbudowa, rekonstrukcja, adaptacja, modernizacja) w danym roku podatkowym przekracza 10 000zł.
  • Gdy wydatki spowodują wzrost wartości Środka trwałego w stosunku do wartości z dnia przyjęcia go do użytkowania.

Modernizacja środka trwałego nie zmienia metody jego amortyzacji, a jedynie zwiększa jego wartość (zmiana wartości następuje w pierwszym miesiącu następującym po miesiącu, w którym Środek trwały został ulepszony).

Aby dodać dokument Modernizacji w programach księgowych serii InsERT nexo, należy:

1. Dodać i przyjąć do użytkowania Środek trwały. Więcej o tym można przeczytać w innych tematach e-Pomocy technicznej dostępnych tutaj (Rachmistrz nexo) i tutaj (Rewizor nexo).

2. Przejść do modułu Środki trwałe, na zakładkę Operacje na środkach trwałych.

 

3. Rozwinąć górne menu Dodaj i wybrać Modernizacja.

 

4. Z rozwijalnego menu przy polu Środek trwały wybrać Lista, po czym z listy wybrać Środek trwały.

 

 

5. Uzupełnić pola Wartość i Wartość stanowiąca koszty oraz wybrać Miesiąc rozpoczęcia umarzania, po czym zatwierdzić zmiany przyciskiem Zapisz.


Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy dotyczących środków trwałych​.​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki