e-Pomoc techniczna
Rachmistrz i Rewizor nexo – Czym jest Modernizacja i jak ją dodać?
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Środki trwałe
Modernizacja środka trwałego pozwala zwiększyć lub zmniejszyć jego wartość, co jest uwzględniane przy naliczeniach rat amortyzacyjnych. Modernizacja występuje w następujących przypadkach:
- Gdy suma wydatków (przebudowa, rozbudowa, rekonstrukcja, adaptacja, modernizacja) w danym roku podatkowym przekracza 10 000zł.
- Gdy wydatki spowodują wzrost wartości Środka trwałego w stosunku do wartości z dnia przyjęcia go do użytkowania.
Modernizacja środka trwałego nie zmienia metody jego amortyzacji, a jedynie zwiększa jego wartość (zmiana wartości następuje w pierwszym miesiącu następującym po miesiącu, w którym Środek trwały został ulepszony).
Aby dodać dokument Modernizacji w programach księgowych serii InsERT nexo, należy:
1. Dodać i przyjąć do użytkowania Środek trwały. Więcej o tym można przeczytać w innych tematach e-Pomocy technicznej dostępnych tutaj (Rachmistrz nexo) i tutaj (Rewizor nexo).
2. Przejść do modułu Środki trwałe, na zakładkę Operacje na środkach trwałych.
3. Rozwinąć górne menu Dodaj i wybrać Modernizacja.
4. Z rozwijalnego menu przy polu Środek trwały wybrać Lista, po czym z listy wybrać Środek trwały.
5. Uzupełnić pola Wartość i Wartość stanowiąca koszty oraz wybrać Miesiąc rozpoczęcia umarzania, po czym zatwierdzić zmiany przyciskiem Zapisz.
Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy dotyczących środków trwałych.
Pomoc zdalna
Nasz konsultant połączy się z Twoim komputerem, by udzielić niezbędnej pomocy.
teleKonsultant
Kupując abonament na teleKonsultanta, zyskujesz telefoniczną pomoc eksperta oraz szereg innych usług.
Forum użytkowników
Wymień się uwagami i doświadczeniami z innymi użytkownikami systemów InsERT.