e-Pomoc techniczna
InsERT nexo – Jak utworzyć definicję widoków?
Program: Gestor nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Personalizacja
Programy linii InsERT nexo PRO umożliwiają zdefiniowanie własnych definicji widoków, co pozwala na ustawienie programu tak, aby np. pracownik widział tylko wybrane kolumny w module Sprzedaży i nie mógł dodać innych niż te, które będą zdefiniowane przez użytkownika Szefa. W tym celu należy:
1. W wyszukiwarce wpisać Definicje widoków i przejść do konfiguracji.
2. Zaznaczyć jedną z definicji dla wybranego widoku, np. Dokumentów sprzedaży, następnie kliknąć górne menu Dodaj – Dodaj na podstawie.
3. Nadać Nazwę definicji oraz wpisać Opis. Ustalić, czy mają zostać dołączone rozszerzenia widoku takie jak flagi, biblioteka załączników czy pola własne. Sekcja Polecenia służy do ustalenia, czy dana funkcjonalność ma mieć przypisany skrót klawiszowy. W polu Domyślne polecenie można określić polecenie, które będzie wywołane przez dwukrotne kliknięcie za pomocą myszy wiersza listy widoku albo naciśnięcie klawisza Enter na zaznaczonym elemencie listy.
4. W sekcji Formatowanie warunkowe wierszy można określić, w jaki sposób ma zostać wyświetlony wiersz w danym widoku. Dodatkowo zaznaczenie parametru W (Widoczny) skutkuje wskazaniem, które kolumny oraz filtry mają być domyślnie widoczne.
Parametr w kolumnie A (Aktywny) odpowiada za to, czy dana kolumna/filtr ma być dostępna dla użytkownika. Zmiany zatwierdzić przyciskiem Zapisz.
5. W kolejnym kroku należy przypisać definicję do użytkowników. W tym celu należy zaznaczyć definicję, następnie kliknąć górne menu Operacje – Przypisz definicje użytkownikom.
6. Wskazać wybranym użytkownikom definicję i kliknąć OK.
7. Przycisk Wykonaj spowoduje zmianę definicji wybranym użytkownikom.