e-Pomoc techniczna
Gestor GT – Podstawowe zagadnienia dotyczące Szans sprzedaży
Kategoria: Szanse sprzedaży
Szansa sprzedaży to obiekt przypisany do klienta (do firmy lub osoby). Jej najważniejszym składnikiem jest lista towarów (usług) wraz z podanymi ilościami, cenami oraz informacjami o stopniu jej zaawansowania (można je ustalić w Scenariuszach szansy sprzedaży, w oknie, w którym określa się etap szansy sprzedaży).
Szansa sprzedaży ma stany zaawansowania od 0% do 100% wynikające z etapu. Procent ten określa, jakie jest prawdopodobieństwo, że dana szansa sprzedaży zakończy się sukcesem. Procent każdej szansy sprzedaży jest zobrazowany na liście szans sprzedaży jako pasek zaawansowania. Scenariusze i etapy są przede wszystkim używane podczas generowania Zestawień oraz prognoz sprzedaży (np. Lejek sprzedaży). Szansę sprzedaży na ostatnim etapie (100%) można oznaczyć jako zakończoną sukcesem. Na niższych etapach możliwe jest zakończenie szansy porażką, co oznacza, że na podstawie danej szansy nie będzie możliwe wystawienie dokumentu końcowego. Zakończone szanse sprzedaży nie są uwzględniane do prognoz sprzedaży (np. lejka sprzedaży).
Gdzie utworzyć Scenariusz szansy sprzedaży?
Tworzenie nowych scenariuszy i edycja już istniejących jest dostępna w module Administracja – Słowniki – Scenariusze szans sprzedaży. Tworząc nowy scenariusz, należy mieć na uwadze ilość etapów wymaganą do zrealizowania szansy, jak również moment wystawienia dokumentu zamówienia i/lub końcowego.
Na co zwrócić uwagę podczas tworzenia nowej szansy sprzedaży?
Prawidłowa praca z daną szansą sprzedaży wymaga wskazania scenariusza, względem którego będzie ona realizowana. Po wskazaniu scenariusza kolejnym ważnym krokiem jest wybranie właściwego etapu. Wskazanie każdego etapu, który nie jest etapem ostatnim powoduje aktywowanie znacznika Szansa sprzedaży zakończona niepowodzeniem. Jego zaznaczenie skutkuje końcem pracy z wybraną szansą. Wybór ostatniego etapu aktywuje opcję Szansa sprzedaży zakończona sukcesem, której zaznaczenie skutkuje odblokowaniem daty zamknięcia szansy.
Przy wypełnianiu tabeli towarowej użytkownik ma dwie możliwości – wybierać/tworzyć kartoteki towarowe w opcji Edytuj listę towarową, lub wprowadzić samą wartość w podsumowaniu tabeli. Opcja druga skutkuje wstawieniem usługi jednorazowej na dokument końcowy/zamówienie w momencie ich wystawiania.
Jak zmienić etap realizacji szansy sprzedaży?
Zmiana etapu następuje przez edycję istniejącej szansy. W oknie szansy należy przy pomocy suwaka wybrać nowy etap, a następnie zapisać zmiany.
Jak wystawić dokument końcowy/zamówienie na podstawie szansy sprzedaży?
Funkcja ta dostępna jest tylko dla użytkowników, którzy posiadają licencję zarówno na Gestora GT jak i Subiekta GT. Aby wystawić dokument końcowy/zamówienie należy kliknąć szansie sprzedaży prawym przyciskiem myszy, a następnie wybrać z menu odpowiednią opcję. Jeżeli etap realizacji szansy nie pozwala na wystawienie dokumentu, program zapyta użytkownika, czy zmienić etap na właściwy według scenariusza.
Powiązane zagadnienia:
- Jak utworzyć szansę sprzedaży?
- Jak zbiorczo dodać szansę sprzedaży?
- Jak wystawić dokument końcowy na podstawie szansy sprzedaży?
- Jak wydrukować szansę sprzedaży?
- Jak wydrukować szansę sprzedaży w formie Oferty?
- Jak wysłać email do klienta wskazanego na szansie sprzedaży?
- Jak wystawić zamówienie na podstawie szansy sprzedaży?
- Jak zakończyć szansę sprzedaży sukcesem?
- Jak zakończyć szansę sprzedaży porażką?
Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z Gestorem GT.