e-Pomoc techniczna
Gestor GT – Podstawowe zagadnienia dotyczące działań
Kategoria: Działania
Moduł Działania w programie Gestor GT służy do ewidencjonowania zaplanowanych zadań, spotkań, telefonów, rozmów Internetowych, listów, faxów czy notatek. Moduł ten posiada również mechanizm alarmów (przypomnień) o zaplanowanych działaniach.
Każdy z użytkowników Gestora GT może wprowadzać zdarzenia oraz określać ich Rodzaj. Dla każdego typu działania jest zdefiniowanych kilka domyślnych podtypów. Można nimi jednak zarządzać (dodawać, usuwać lub edytować) korzystając ze słownika o nazwie Rodzaje działań. Aby tam wejść, należy z listy modułów wybrać Administracja – Słowniki – Rodzaje działań.
W sytuacji, kiedy użytkownik ma do dodania większą liczbę działań tego samego typu, przydatną opcją może okazać się słownik Szablony działań. Dzięki szablonom podczas dodawania nowego działania można wypełnić zakładkę Podstawowe i Opis (dla notatki tylko Podstawowe) w oparciu o wcześniej zdefiniowany szablon.
Dodając działanie, niezależnie od jego typu na zakładce Podstawowe można określić Temat i Rodzaj działania, Czas, w jakim się odbywa, Opiekuna (osobę odpowiedzialną), Klientów powiązanych z działaniem oraz to czy wydarzenie ma być widoczne w kalendarzu (więcej o kalendarzu można przeczytać tutaj). Każde działanie można ustawić również jako Prywatne, czyli widoczne tylko dla jego opiekuna.
Ustawienie Przypomnienia podczas dodawania działania będzie skutkowało wyskoczeniem okienka z informacją o zbliżającym się wydarzeniu. Okno Alarmu pojawia się automatycznie niezależnie od tego czy program jest otwarty, czy zminimalizowany.
Dla wszystkich typów działań, z wyjątkiem notatki, dostępna jest zakładka Opis. Jest to prosty edytor tekstu umożliwiający przechowanie istotnych informacji dotyczących danego wydarzenia.
W sytuacji kiedy zadanie bądź spotkanie odbywa się cyklicznie (np. raz w tygodniu), pomocna może okazać się zakładka Cykl. Wypełniając ją, należy określić charakter cyklu (np. dzienny, tygodniowy itp.) W zależności od wyboru obok pojawią się dodatkowe pola w celu precyzyjnego określenia parametrów tego cyklu. Sekcja Zakres cyklu służy natomiast do ustalenia momentu jego zakończenia.
Zakładka Powiązania pozwala powiązać Działanie z innymi obiektami programu – szansą sprzedaży, klientem, działaniem, wiadomością, dokumentem, towarem czy instytucją. Aby to zrobić, należy skorzystać z hiperlinku Wstaw dostępnego nad tabelą i wybrać konkretny obiekt.
Dla każdego typu działania można ustawić domyślne parametry. Aby to zrobić, należy z listy modułów wybrać Administracja – Parametry i na liście parametrów znaleźć opcję o nazwie „Działania – nazwa działania" np. Dla zadań będzie to Działania – Zadania, dla spotkań Działania – Spotkania itd. Określając parametry, użytkownik może określić domyślny wygląd zakładek Podstawowe oraz Windykacja.
Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z Gestorem GT.