e-Pomoc techniczna
Gestor GT – Konfiguracja podstawowych parametrów
Ustawienia dotyczące większości modułów programu są dostępne w jednym zbiorczym module Administracja – Parametry. Przed rozpoczęciem pracy z programem warto sprawdzić, czy każdy z parametrów odpowiada specyfice pracy.
Aktualizacje biznesowe
Parametr odpowiada za pobieranie kursów walut i parametrów dodatkowych. Domyślnie pobieranie jest wyłączone, użytkownik może to przełączyć na jedną z dostępnych opcji.
Dane podmiotu
Jeden z ważniejszych parametrów w programie. Na zakładce Podstawowe, Dodatkowe i Rejestracja należy uzupełnić informacje o firmie. Zakładka Działalność służy do wyboru urzędu skarbowego, formy prawnej, wskazania osoby fizycznej do deklaracji i wyboru typu/rodzaju prowadzonej działalności (w przypadku połączenia z programem księgowym). Na zakładce Podatki znajdują się ustawienia dotyczące podatku VAT oraz VAT UE (w przypadku połączenia z programem księgowym).
Kontrahenci
Informacje wprowadzane do zakładek okna dialogowego Kontrahenci będą wykorzystywane podczas wprowadzania nowych firm do kartoteki kontrahentów. Większość z dostępnych parametrów można zmieniać w dowolnym momencie pracy z programem. Warto zwrócić uwagę, że w rubrykach tych najlepiej jest umieszczać parametry dotyczące tych kontrahentów, z którymi firma utrzymuje najczęstsze kontakty.
Szansa sprzedaży – Ogólne
W tym miejscu można ustalić, jakie wartości domyślne oraz zasady ewidencjonowania zyskają nowo dodawane szanse sprzedaży.
Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z Gestorem GT.