e-Pomoc techniczna
Gestor nexo – Jak dodać lub edytować dane firmy po przejściu ekranu wdrożeniowego?
Program: Gestor nexo, InsERT nexo
Kategoria: Dane podmiotu
Okno Moja firma zawiera informacje wpisane przez użytkownika podczas tworzenia podmiotu, w tak zwanym ekranie wdrożeniowym. Są to m.in.: nazwa, NIP, forma prawna oraz podstawowy rachunek bankowy. Uzupełnienie pozostałych danych jest zalecane jako pierwszy krok, od którego należy rozpocząć pracę z systemem. Aby uzupełnić lub edytować te dane, należy w prawym, górnym rogu ekranu rozwinąć menu, kliknąć nazwę firmy i w oknie Moja firma nacisnąć Popraw.
W oknie tym, na zakładce Podstawowe można uzupełnić dane firmy, dane korespondencyjne i Kontakty
Warto również zwrócić uwagę na sekcje Podatki, w której określamy Urząd skarbowy, który w przypadku wyboru Formy prawnej - Inna niż wartość prywatna będzie przepisywał się do deklaracji oraz - w przypadku posiadania Jednostki nadrzędnej dla rozliczeń VAT - wybrania np. Jednostki Samorządu Terytorialnego. Ponadto, na zakładce Podstawowe można również uzupełnić Dane ewidencyjne, czyli Datę rozpoczęcia działalności, Opis nietypowego miejsca prowadzenia działalności etc.
Drugą i ostatnią zakładką w oknie Moja firma jest Rachunki, w której można wprowadzić Rachunki bankowe podmiotu, rachunki na potrzeby Rozliczenia VAT i Składek ZUS. Aby zapisać wszystkie wprowadzone/edytowane informacje, należy kliknąć przycisk Zapisz.
Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z Gestorem nexo.