Wróć do wyszukiwarki
e-Pomoc techniczna
Gestor nexo – Jak zdefiniować podstawowe słowniki?
Ostatnia modyfikacja: 14.12.2022
Program: Gestor nexo, InsERT nexo
Kategoria: Konfiguracja, Użytkownicy
Słowniki programu Gestor nexo są dostępne w Konfiguracji. Odpowiednie zdefiniowanie danych słownikowych w znacznym stopniu ułatwi dopisywanie nowych kartotek i dokumentów. Nowe pozycje do słowników można dodawać w dowolnym momencie pracy z programem.
Oto lista podstawowych słowników programu Gestor nexo:
- Oddziały - Konfiguracja oddziałów pozwala zobrazować strukturę lokalizacyjną firmy. Dzięki temu w programie można będzie w szybki sposób sprawdzić np. stan towaru w danym oddziale i przypisanym do niego magazynie, a także wydać lub zakupić towary na podstawie jednego dokumentu do wielu oddziałów i ich magazynów. Po podaniu danych opisowych takich jak symbol, nazwa, adres należy ustawić bardzo istotne parametry, które później będą wykorzystywane w codziennej pracy. Aby otworzyć ten słownik, należy w lewym, górnym rogu programu, w wyszukiwarce wpisać Oddziały, wejść w wyszukany moduł i kliknąć Dodaj w przypadku potrzeby dodania kolejnego oddziały lub Popraw, aby edytować istniejący.
- Magazyny - W tym słowniku można zdefiniować dodatkowe magazyny, jeżeli takie występują w firmie. Aby otworzyć ten słownik, należy w lewym, górnym rogu programu, w wyszukiwarce wpisać Magazyny, wejść w wyszukany moduł i kliknąć Dodaj w przypadku potrzeby dodania kolejnego magazynu lub Popraw, aby edytować istniejący.
- Użytkownicy - Słownik przeznaczony jest do przechowywania danych o użytkownikach systemu oraz nadanych im uprawnieniach do funkcji, operacji oraz pól w różnych obiektach. Aby otworzyć ten słownik, należy w lewym, górnym rogu programu, w wyszukiwarce wpisać Użytkownicy, wejść w wyszukany moduł i kliknąć Dodaj w przypadku potrzeby dodania kolejnego użytkownika lub Popraw, aby edytować istniejącego.
Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z Gestorem nexo.