Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Gratyfikant GT – Jak dodać umowę cywilnoprawną?

Ostatnia modyfikacja: 21.07.2023

Program: Gratyfikant GT, InsERT GT

Kategoria: Pracownicy, Umowy cywilnoprawne

​Aby wprowadzić umowę cywilnoprawną do programu Gratyfikant GT, należy:

1. Z paska skrótów wybrać Umowy cywilnoprawne i kliknąć Dodaj.


2. W oknie, które się wyświetli wskazać pracownika, dla którego tworzona będzie umowa oraz jej parametry. Domyślnie do wyboru są cztery rodzaje parametrów: umowa zlecenie, o dzieło, o dzieło z własnym pracownikiem oraz kontrakt menadżerski. W parametrach umów cywilnoprawnych (Widok – Administracja – Parametry – Parametry umów cywilnoprawnych) można definiować własne rodzaje umów. Po wprowadzeniu tych danych zatwierdzić je wciskając przycisk OK.


3. W oknie, które się wyświetli wypełnić podstawowe informacje o umowie:

  • rodzaj umowy – zlecenie, o dzieło lub kontrakt menadżerski,
  • na czas – określony lub nieokreślony,
  • zawarta w dniu – data zawarcia umowy,
  • kwota – wynagrodzenie na umowie,
  • ogranicz sumę rachunków do tej kwoty – zaznaczenie tego znacznika spowoduje wyświetlenie stosownego komunikatu w sytuacji, kiedy kwoty rachunków przekroczą kwotę na umowie,
  • kontrola płacy minimalnej – zaznaczenie tego znacznika spowoduje wyświetlenie informacji na stronie głównej i w zestawieniu „Umowy cywilne poniżej płacy minimalnej" w sytuacji, kiedy kwoty na rachunkach w stosunku do przepracowanych godzin będą mniejsze niż minimalna stawka godzinowa,
  • tytuł oraz szczegół – wypełnienie tych pól będzie skutkowało wydrukowaniem ich zawartości na umowie,
  • treść umowy – do wydruku umowy można użyć gotowego szablonu lub napisać ją ręcznie.  



4. W zakładce Rachunki określić domyślne parametry rachunków wystawianych do tej umowy, takie jak:

  • kategoria,
  • format numeru – schemat, według którego mają numerować się rachunki,
  • rodzaj przychodu,
  • treść rachunku – do wydruku rachunku można użyć predefiniowanego szablonu lub dodać własny,
  • naliczaj składki ZUS – do zaznaczenia składki, które mają się naliczać przy wystawianiu rachunku,
  • przelew na konto – należy uzupełnić, gdy wynagrodzenie lub jego część ma być przelewane na rachunek bankowy zleceniobiorcy; aby wprowadzić numer rachunku, należy go wcześniej uzupełnić w Ewidencji osobowej (sekcja Dodatkowe w kartotece),
  • podatek i koszty uzyskania przychodu.



5. Zakładkę ZUS należy uzupełnić o dane niezbędne do wystawienia deklaracji ZUS, takie jak:

  • tytuł ubezpieczenia – cztery pierwsze cyfry 6-znakowego kodu tytułu ubezpieczenia,
  • zawód – kod wykonywanego zawodu,
  • kod i okres pracy w szczególnym charakterze,
  • generowany raport – do wyboru RCA, RZA lub żaden.



6. W zakładce Harmonogram można zdefiniować mechanizm umożliwiający generowanie rachunków do umów cywilnoprawnych w sposób automatyczny. Funkcja ta przydatna jest w sytuacji, kiedy zleceniobiorca otrzymuje wynagrodzenie cyklicznie w takiej samej wysokości. Można go dodać ze słownika (więcej o podstawowych słownikach w Gratyfikancie GT można przeczytać tutaj) lub dodać dowolny. Obie te funkcje wywołują okno Pozycja harmonogramu, który trzeba uzupełnić o dane niezbędne do wyliczenia rachunków.



7. Po wprowadzeniu wszystkich danych umowę zapisać klikając przycisk OK. ​


​Zagadnienie powiązane: Jak zbiorczo wygenerować rachunki z harmonogramu?​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki