Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Gestor GT – Jak skonfigurować swoje konto pocztowe?

Ostatnia modyfikacja: 08.03.2023

Program: Gestor GT, InsERT GT

Kategoria: Poczta elektroniczna

Program Gestor GT posiada wbudowanego klienta poczty e-mail. Oznacza to, że użytkownik Gestora GT jest w stanie zarządzać swoją elektroniczną skrzynką pocztową i wykonywać operacje takie jak wysyłanie czy odbieranie wiadomoś​ci e-mail z poziomu programu. ​​

Konfiguracja poczty to jeden z kroków przewodnika umożliwiającego samodzielną konfigurację Gestora GT. Więcej można znaleźć na witrynie Tutoriale InsERT – przewodniki krok po kroku.

Aby skonfigurować konto pocztowe w programie Gestor GT, należy:

1. Z listy modułów wybrać Administracja – Ustawienia Wiadomości i kliknąć opcję Skonfiguruj swoje konta pocztowe.


2. Okno, które się wyświetli, służy do zarządzania kontami pocztowymi zdefiniowanymi w programie. Każdy użytkownik definiuje własne konta pocztowe, tzn. że w tym oknie widoczne są tylko konta danego użytkownika. Jeżeli jest to pierwsza próba konfiguracji skrzynki pocztowej, ta lista będzie pusta. W takim wypadku należy wprowadzić nowe konto, używając opcji Dodaj.


3. W oknie Konto należy podać dane dotyczące skrzynki pocztowej. Pierwszą z nich jest Nazwa konta – nazwa konta e-mail pojawiająca się na liście kont (patrz punkt 2.).


4. W sekcji Informacje o użytkowniku należy uzupełnić pola:

  • Nazwa – będzie się pojawiać np. w polu „Od” w wiadomościach wychodzących,

  • Adres e-mail – właściwy adres e-mail użytkownika, który ma być wprowadzony w formacie nazwa@domena.pl np. jan.kowalski@insert.com.pl,

  • Adres zwrotny – jeżeli adres zwrotny ma być inny, niż ten podany wyżej to należy uzupełnić pole.  



5. W sekcji Uwierzytelnianie należy uzupełnić Login i Hasło do konta e-mail.


6. W sekcji Serwery do uzupełnienia są następujące pola:

  • Odbierz pocztę z MS Outlook – zakreślenie tego znacznika spowoduje, że wiadomości pobierane będą z zainstalowanego na komputerze systemu MS Outlook. Wybrane tej opcji zobowiązuje użytkownika do Ustawienia Katalogu skrzynki odbiorczej i elementów wysłanych. Zaznaczenie tej opcji spowoduje również wyszarzenie pola Poczta przychodząca (POP3).

  • Poczta przychodząca (POP3) – w sytuacji kiedy poczta ma być odbierana bezpośrednio z serwera POP3, należy w tym miejscu podać nazwę serwera. Informacje o serwerze można uzyskać od providera internetowego (ISP) lub administratora sieci lokalnej (LAN).

  • Poczta wychodząca (SMTP) – w tym polu należy podać nazwę serwera SMTP. Informacje o serwerze można uzyskać od providera internetowego (ISP) lub administratora sieci lokalnej (LAN).

  • Serwer wymaga uwierzytelnienia – zakreślenie tego znacznika będzie wywoływało okienko do zalogowania się podczas łączenia się z serwerem poczty wychodzącej.

  • Nie używaj tego konta – zakreślenie tego znacznika spowoduje zablokowanie tego konta (ale nie usunięcie).

  • Zaawansowane – pod tym hiperlinkiem znajdują się ustawienia portów, szyfrowania oraz limity wysyłania wiadomości. Informacje o portach można uzyskać od providera internetowego lub administratora sieci lokalnej.

 

7. W sekcji Załączniki wiadomości należy określić czy (albo do jakiej wielkości) mają być pobierane załączniki wiadomości.


Uwaga! Pobieranie wielu załączników może znacząco zwiększyć wielkość bazy danych i spowolnić działanie programu.

8. W sekcji Potwierdzenia i priorytety do ustawienia jest:

  • Żądaj potwierdzenia doręczenia – zakreślenie tego znacznika spowoduje, że zawsze adresat wiadomości po jej otrzymaniu otrzyma żądanie potwierdzenia jej odebrania.

  • Priorytet – za pomocą selektora można określić priorytet wiadomości, ustalony priorytet będzie oznaczony kolorem (czerwony dla priorytetu wysokiego, zielony dla niskiego, brak koloru dla normalnego) i widoczny w kolumnie Priorytet (P). 




9. W sekcji Osoby do ustawienia jest:

  • Opiekun – wskazać należy użytkownika odpowiedzialnego za dane konto pocztowe.

  • Widoczne dla – wskazać należy użytkowników, dla których to konto ma być widoczne, co oznacza, że będą mogli z niego odczytywać i wysyłać wiadomości.



10. Po wprowadzeniu wszystkich informacji zmiany zapisać przyciskiem OK


Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z Gestorem GT.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki