e-Pomoc techniczna
Gratyfikant GT – Tworzenie definicji listy płac
Program: Gratyfikant GT, InsERT GT
Kategoria: System wynagrodzeń
Definicje list płac pełnią dwie ważne funkcje. Pierwsza to dane domyślne dla generowanych list płac. Generując listę płac w module Wypłaty, dane nagłówkowe listy płac zostaną domyślnie wypełnione (numer, nazwa, daty, kategoria).
Druga funkcja to planowanie i automatyzacja naliczania wypłat. Dotyczy to tylko list płac i wypłat generowanych metodą „wg definicji w umowie”. W tym przypadku definicje list płac pełnią rolę łącznika pomiędzy systemem płacowym zdefiniowanym w umowie o pracę a naliczanymi wypłatami.
Aby stworzyć definicję, należy:
1. Przejść do modułu Definicje – Definicje list płac, a następnie kliknąć przycisk Dodaj.
2. Wyświetli się okno Definicja listy płac. Poza określeniem unikalnej nazwy, tworzonej definicji listy płac, użytkownik ma możliwość wprowadzenia następujących danych:
-
opis;
-
tekst – pole to może zostać wykorzystane przy definiowaniu formatów numeracji w module Słowniki – Formaty numeracji;
-
kategoria – domyślna kategoria nadawana tworzonym na podstawie definicji listom płac; wykorzystywana w imporcie do księgowości (wyróżnik schematów importu) oraz w zestawieniach;
-
data wypłaty, data przekazania zaliczki i data przekazania składek – daty występujące na liście płac; szczególnie ważna jest data wypłaty będąca podstawową datą dla wypłat, według której są wyliczane deklaracje skarbowe, deklaracje ZUS oraz drukowane przelewy; wszystkie trzy daty są wykorzystywane w imporcie do księgowości;
-
nazwa listy płac oraz numer listy płac – pozwalają użytkownikowi zdefiniować format nazwy, jaka będzie przypisana do danej definicji listy płac, jak również formatu jej numeracji; w tych polach użytkownik może posłużyć się zdefiniowanymi wcześniej formatami lub zdefiniować zupełnie nowy; format ten zostanie automatycznie dopisany do słownika Formaty numeracji.