e-Pomoc techniczna
Wprowadzanie zapisów do ewidencji VAT w programie Rewizor GT
Program: InsERT GT, Rewizor GT
Kategoria: Ewidencje VAT
W programie Rewizor GT istnieją ewidencje VAT sprzedaży i zakupu. Moduły te umożliwiają ewidencjonowanie dokumentów związanych ze sprzedażą i zakupem. Na podstawie danych wprowadzonych w ewidencjach, wyliczane są pliki JPK oraz deklaracje skarbowe. Temat opisujący jakie warunki ma spełnić zapis w ewidencji VAT, aby pojawił się w odpowiednim polu deklaracji VAT-7 dostępny jest tutaj.
Aby wprowadzić zapis do ewidencji VAT, należy:
1. Przejść do modułu Ewidencje księgowe – Ewidencja VAT sprzedaży/Ewidencja VAT zakupu, a następnie kliknąć przycisk Dodaj.
2. Pojawi się okno umożliwiające wprowadzenie zapisu do ewidencji VAT. Poprawnie wprowadzony zapis powinien posiadać: numer dokumentu, dane kontrahenta oraz jego NIP. Opcjonalnie można nadać kategorię i opis operacji.
Ponadto należy odpowiednio uzupełnić daty na dokumencie, wprowadzić kwotę w tabeli w odpowiedniej stawce VAT, określić rodzaj ewidencji (np. Faktury VAT (sprzedaż)), wybrać miesiąc naliczenia (miesiąc deklaracji, do której trafi zapis), oraz wybrać odpowiednią Transakcję VAT. Przycisk Zapisz i kontynuuj zapisze wprowadzaną pozycję, pozostawiając okno otwarte i umożliwiając wprowadzenie następnego zapisu.
Parametr dotyczący danych przenoszonych na kolejny zapis przy użyciu opcji Zapisz i kontynuuj jest dostępny w module Administracja – Parametry – Ewidencje VAT, na zakładce Podstawowe.
3. Po kliknięciu przycisku Zapisz, program doda pozycję do wybranej ewidencji VAT. Aby ująć taki zapis na kontach, należy wybrać go prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję Dekretuj.
Aby program automatycznie dokonał zapisu na konta, należy przygotować schemat importu dla typu Ewidencje VAT sprzedaży. Lista tematów dotyczących schematów importu i dekretacji dostępna jest tutaj.
Po kliknięciu opcji Dekretuj program automatycznie przygotuje dekret wprowadzający zapisy na odpowiednie konta.
;