e-Pomoc techniczna
Wysyłka deklaracji skarbowej przy pomocy danych autoryzujących na przykładzie VAT-7
Program: InsERT GT, Rewizor GT
Kategoria: Deklaracje skarbowe i JPK
Aby wysłać deklarację podatkową drogą elektroniczną bez zainstalowanego podpisu elektronicznego, należy:
1. Upewnić się, że w module Podmiot – Dane podmiotu, na zakładce Działalność, wskazana jest osoba fizyczna do deklaracji.
Wysyłkę elektroniczną przy użyciu danych autoryzujących można przeprowadzić tylko w przypadku, gdy podatnik jest osobą fizyczną.
2. Przejść do modułu deklaracji przez górne menu Widok – Deklaracje i e-Sprawozdawczość – Deklaracje skarbowe. Na wybraną deklarację kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję Wysyłka elektroniczna.
3. W lewej części okna Wysyłka elektroniczna kliknąć opcję Generuj i wyślij (powinno się pojawić okno wyboru zainstalowanych certyfikatów), a następnie zamknąć okno Certyfikaty przyciskiem Anuluj.
4. Z lewej strony okna Wysyłka elektroniczna kliknąć kolejno Podpis elektroniczny – Złóż podpis elektroniczny – Dane autoryzujące.
5. Wypełnić odpowiednie pola okna Dane autoryzujące do podpisania dokumentu i zapisać je przyciskiem OK (w tabeli Opis operacji powinna pojawić się nowa pozycja – Złożono podpis elektroniczny) – ciąg dalszy procedury wysyłki deklaracji jest analogiczny jak w przypadku wysyłki za pomocą podpisu kwalifikowanego.
Dane do pól Nazwisko i imię, NIP, Data urodzenia oraz Numer PESEL są pobierane bezpośrednio z kartoteki wspólnika wskazanego jako osoba fizyczna do deklaracji w punkcie pierwszym.