Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt 123 – Jak dodać klienta?

Ostatnia modyfikacja: 19.04.2023

Program: Subiekt 123

Kategoria: Klienci



​Program Subiekt 123 umożliw​ia prowadzenie kartoteki Klientów. W celu dodania nowego kontrahenta należy:

1. Przejść do modułu Klienci i kliknąć „+”.

 
 

2. Ustalić, czy dodawany Klient jest firmą, czy osobą. W każdej chwili zmienić  typ dodawanego klienta bez utraty wprowadzonych danych.


 

 
3. Uzupełnić identyfikator podatkowy:
  • NIP – dla klienta typu firma
  • PESEL – dla klienta typu osoba.
 

Dla klientów typu firm​​a można pobrać dane bezpośrednio z bazy GUS. W tym celu po wprowadzeniu identyfikatora podatkowego kliknąć Pobierz z GUS.

W przypadku ręcznego wpisywania należy uzupełnić dane podstawowe:
  • Nazwa (pole wymagane) – dla klienta typu firma
  • Imię i nazwisko (pole wymagane) – dla klienta typu osoba
  • Email – adres, który będzie podpowiadany przy wysyłce dokumentu do klienta
  • Dane adresowe.

 

4. ​W sekcji Inny nabywca istnieje możliwość wskazania innego nabywcy będącego właściwą nadrzędną Jednostką Samorządu Terytorialnego dla klienta wybranego na dokumencie sprzedaży.


5. W sekcji Handel można uzupełnić:
  • ​Klient powiązany – zaznaczenie spowoduje, że dokumenty sprzedaży wystawiane na kontrahenta będą oznaczane znacznikiem TP,
  • Domyślną formę płatności – forma płatności będzie ustawiana na dokumentach wystawianych dla tego klienta,
  • Domyślny termin płatności – liczba dni płatności będzie ustawiana na wystawianych dokumentach,
  • Domyślny rabat.
  

 

6. W sekcji Rachunki bankowe znajdują się rachunki klienta, aby dodać kolejny rachunek bankowy, należy kliknąć „+”, przy polu dodaj nowy rachunek bankowy.​ Checkbox w kolumnie "D" oznacza, który rachunek kontrahenta jest domyślny. Dodatkowo system jest w stanie pobrać lub sprawdzić rachunek bankowy w wykazie podatników VAT. W tym celu należy kliknąć przycisk Sprawdź/Pobierz z wykazu podatników VAT.




7. W sekcji Kontakty dodatkowe można zdefiniować dane kontaktowe.


 
8. W sekcji Adres dostawy istnieje możliwość dodania adresu dostawy, który będzie podpowiadał się na dokumentach.



9. W sekcji Pozostałe istnie​je możliwość określenia elementów opisujących dodawanego klienta. Przycisk Zapisz zatwierdzi wprowadzone zmiany.




Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki