Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt 123 – Jak dodać klienta?

Ostatnia modyfikacja: 19.04.2023

Program: Subiekt 123

Kategoria: Klienci



​Program Subiekt 123 umożliw​ia prowadzenie kartoteki Klientów. W celu dodania nowego kontrahenta należy:

1. Przejść do modułu Klienci i kliknąć „+”.

 
 

2. Ustalić, czy dodawany Klient jest firmą, czy osobą. W każdej chwili zmienić  typ dodawanego klienta bez utraty wprowadzonych danych.


 

 
3. Uzupełnić identyfikator podatkowy:
  • NIP – dla klienta typu firma
  • PESEL – dla klienta typu osoba.
 

Dla klientów typu firm​​a można pobrać dane bezpośrednio z bazy GUS. W tym celu po wprowadzeniu identyfikatora podatkowego kliknąć Pobierz z GUS.

W przypadku ręcznego wpisywania należy uzupełnić dane podstawowe:
  • Nazwa (pole wymagane) – dla klienta typu firma
  • Imię i nazwisko (pole wymagane) – dla klienta typu osoba
  • Email – adres, który będzie podpowiadany przy wysyłce dokumentu do klienta
  • Dane adresowe.

 

4. ​W sekcji Inny nabywca istnieje możliwość wskazania innego nabywcy będącego właściwą nadrzędną Jednostką Samorządu Terytorialnego dla klienta wybranego na dokumencie sprzedaży.


5. W sekcji Handel można uzupełnić:
  • ​Klient powiązany – zaznaczenie spowoduje, że dokumenty sprzedaży wystawiane na kontrahenta będą oznaczane znacznikiem TP,
  • Domyślną formę płatności – forma płatności będzie ustawiana na dokumentach wystawianych dla tego klienta,
  • Domyślny termin płatności – liczba dni płatności będzie ustawiana na wystawianych dokumentach,
  • Domyślny rabat.
  

 

6. W sekcji Rachunki bankowe znajdują się rachunki klienta, aby dodać kolejny rachunek bankowy, należy kliknąć „+”, przy polu dodaj nowy rachunek bankowy.​ Checkbox w kolumnie "D" oznacza, który rachunek kontrahenta jest domyślny. Dodatkowo system jest w stanie pobrać lub sprawdzić rachunek bankowy w wykazie podatników VAT. W tym celu należy kliknąć przycisk Sprawdź/Pobierz z wykazu podatników VAT.




7. W sekcji Kontakty dodatkowe można zdefiniować dane kontaktowe.


 
8. W sekcji Adres dostawy istnieje możliwość dodania adresu dostawy, który będzie podpowiadał się na dokumentach.



9. W sekcji Pozostałe istnie​je możliwość określenia elementów opisujących dodawanego klienta. Przycisk Zapisz zatwierdzi wprowadzone zmiany.




Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki
The skin icon with label https://www.insert.com.pl/.skrypty/revolution-lightbox/start/content/modern_skin_dark/audio_player_skin/progress-left.png can't be loaded.

Drogi użytkowniku

InsERT S.A. wraz ze swoimi partnerami, korzysta na swoich stronach z plików cookies (ciasteczek). Część z nich jest niezbędna dla funkcjonowania stron, a do pozostałych cookies, których wykorzystanie możesz kontrolować poprzez ustawienia, należą cookies: używane do analizy w jaki sposób korzystasz z naszej strony, umożliwiające personalizację prezentowanych Ci treści oraz marketingowe, reklamowe.
Polityka prywatności >

Administratorem Twoich danych osobowych jest InsERT S.A z siedzibą przy ul. Jerzmanowskiej 2 we Wrocławiu. W ramach odwiedzania naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności oraz urządzeń użytkownika. Ponieważ szanujemy Twoje prawo do prywatności, poprzez zmianę ustawień umożliwiamy Ci rezygnację z akceptowania plików cookies, które nie są niezbędne.

Ściśle niezbędne pliki cookie
Pliki cookie umożliwiające personalizację prezentowanych Ci treści oraz cookie marketingowe, reklamowe, które możesz wyłączyć