e-Pomoc techniczna
Rachmistrz nexo – Jak dodać klienta?
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo
Kategoria: Klienci
Moduł Klienci w systemie InsERT nexo prezentuje informacje o wszystkich klientach, czyli osobach i firmach, których dane zostały zaewidencjonowane w programie. Postrzeganie dowolnej osoby czy firmy jako klienta, dla którego można w każdej chwili wystawić dokument, pozwala na zabezpieczenie się przed dublowaniem danych klientów w systemie, a zarazem przedstawienie pełnego obrazu w kontekście ich rozrachunków, raportów czy podsumowań.
Aby dodać nowego klienta, należy przejść do modułu Klienci, kliknąć górne menu Dodaj i wybrać jedną z istniejących możliwości.
Przy dodawaniu kartoteki typu Firma warto zwrócić uwagę na możliwość uzupełnienia danych z GUS. W przypadku korzystania z wyszukiwarki GUS (można to ustawić w konfiguracji Pobieranie danych klienta), w oknie Pobierz dane z GUS wystarczy uzupełnić NIP i zatwierdzić przyciskiem OK.
W razie braku połączenia z Internetem wszystkie pola można uzupełnić ręcznie. Kartoteka Klienta składa się z następujących zakładek:
-
Podstawowe – w której można wpisać dane adresowe, kontaktowe i firmy oraz uzupełnić Rachunki. Ponadto można przypisać różnego rodzaju Notatki, wybrać Cechy i Branże.
-
CRM – w tej zakładce można określić bardzo wiele informacji dotyczących zarządzania kontaktami z klientem m.in. Opiekunów, Preferowany kontakt, Przedstawicieli i różnego rodzaju Zgody, w tym związane z przetwarzaniem danych osobowych.
-
Handel – warto zwrócić uwagę na tę zakładkę w przypadku posiadania programu Subiekt nexo na tej samej bazie danych. W tej zakładce można przede wszystkim ustawić domyślny Cennik, Rabat i Możliwość negocjacji ceny, ponadto można ustawić, w jaki sposób ma być przeliczany dokument oraz oznaczyć opcje dotyczące sklepu internetowego – Vendero.
-
Płatności – na tej zakładce można określić opcje dotyczące Kredytu kupieckiego, Rozliczeń i Windykacji.
-
Księgowość – w tej sekcji, po zaznaczeniu Korzystaj z ustawień księgowych klienta, użytkownik może przypisywać klientom wartości księgowe, które będą kopiowane do dekretu bądź zapisu VAT, kiedy ten kontrahent zostanie użyty, domyślny opis zdarzenia gospodarczego oraz uwagi do zapisu księgowego, domyślna transakcja VAT, rodzaj zakupu bądź odliczenia, które wykorzystane mogą być, podczas dekretacji ręcznej zapisów księgowych bądź VAT. W przypadku niezaznaczonej opcji Korzystaj z ustawień księgowych klienta ustalenia te wprowadza się w Parametrach dostępności ustawień księgowych – dla wszystkich klientów zbiorczo.
Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z Rachmistrzem nexo.