e-Pomoc techniczna
Rewizor nexo – Jak dodać instytucje np. urząd skarbowy?
Program: InsERT nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Instytucje
Moduł Instytucje umożliwia przechowywanie m.in. danych urzędów skarbowych oraz oddziałów ZUS. Są one wykorzystywane przede wszystkim podczas wystawiania i drukowania dokumentów kasowych oraz operacji bankowych. Ponadto Urzędy Skarbowe definiowane są na potrzeby rozliczeń pracowników lub właścicieli z należnych podatków dochodowych i VAT. Urzędy skarbowe są również wykorzystywane podczas drukowania przelewów do wystawionych deklaracji skarbowych.
W systemie InsERT nexo można wyróżnić kilka rodzajów Instytucji:
-
Organ podatkowy;
-
Oddział ZUS;
-
Fundusz promocji;
-
Podmiot cesyjny;
-
Instytucja finansowa;
-
Komornik;
-
Inna instytucja.
Każda z wymienionych Instytucji może być wykorzystana w programie w sposób zgodny z rzeczywistością. Organ podatkowy może być wykorzystany w deklaracjach, a podmiot cesyjny będzie brał udział w przypadku płatności z użyciem cesji – płatności kartą. Aby dodać Instytucję, należy:
1. Przejść do modułu Instytucje, kliknąć górne menu Dodaj i wskazać Instytucję.
2. Na przykładzie Organu podatkowego uzupełnić dane podstawowe typu Nazwa, Nazwa pełna, dane adresowe i Rachunki, po czym zatwierdzić przyciskiem Zapisz.
Tak stworzony Urząd skarbowy można przypisać do podmiotu, dzięki czemu będzie się on podpowiadał na deklaracjach skarbowych. Aby to zrobić, należy:
1. Kliknąć menu, w prawym górnym rogu i wybrać nazwę istniejącego podmiotu.
2. W sekcji Podatki kliknąć menu przy polu Urząd skarbowy i wybrać Lista.
3. Wskazać wcześniej utworzony Organ podatkowy i potwierdzić przyciskiem Wybierz.
4. Zmiany zatwierdzić przyciskiem Zapisz.
Dzięki tym czynnością, na deklaracjach skarbowych będzie się przypisywał wcześniej utworzony Urząd skarbowy.
Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z Rewizorem nexo.