Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT GT – Jak skonfigurować usługę bankowości on-line?

Ostatnia modyfikacja: 28.09.2023

Program: Gratyfikant GT, InsERT GT, Rewizor GT, Subiekt GT

Kategoria: Bankowość on-line, Konfiguracja

Synchronizacja programów Subiekt GT, Rewizor GT lub Gratyfikant GT z rachunkiem bankowym jest możliwa tylko dla rachunków mBanku CompanyNet oraz ING BusinessOnLine.

Uwaga! Bankowość online mogą skonfigurować tylko posiadacze aktywnego Abonamentu i tylko na koncie Szefa.

Aby dodać numer rachunku bankowego do modułu bankowość online, należy:

1. Z listy modułów wybrać Administracja – Słowniki i na liście słowników wybrać Usługi bankowości on-line.


2. W oknie Usługi bankowości on-line wybrać opcję Dodaj.


3. W okienku, które się wyświetli, należy:

3. a.  Dla konta w mBanku uzupełnić:

  • Nazwę – potrzebna jest tylko do nazewnictwa tej usługi w programie;
  • Identyfikator klienta (DIK) – dziewięcioznakowy identyfikator klienta banku nadawany przez mBank;
  • Przedrostek – symbol wykorzystywany przy pracy wielooddziałowej lub pracy na kilku bazach danych, które mają dostęp do tego samego rachunku bankowego; dla każdej bazy danych przedrostek powinien być inny.


3. b. Dla konta w ING:

  • Nazwę – potrzebna jest tylko do nazewnictwa tej usługi w programie;
  • Przedrostek – symbol wykorzystywany jest przy pracy wielooddziałowej lub pracy na kilku bazach danych, które mają dostęp do tego samego rachunku bankowego; dla każdej bazy danych przedrostek powinien być inny;
  • Certyfikat serwera – certyfikat dostarczany jest przez bank i należy go zainstalować na stanowisku komputerowym, na którym użytkownik korzysta z usługi bankowości online.


Aby wprowadzić certyfikat, należy:

Wybrać opcję Zmień. W oknie Certyfikat serwera kliknąć opcję Zmień certyfikat.


W okienku wyświetli się certyfikat, który należy podświetlić i wcisnąć OK.


Wybór certyfikatu i konfigurację usługi bankowości on-line zatwierdzić przyciskiem OK.


4. Po zapisaniu usługi bankowości on-line należy z listy modułów wybrać AdministracjaSłowniki i na liście słowników wybrać Rachunki podmiotu.


5. Na liście rachunków sprawdzić, czy wprowadzony jest rachunek z aktywną usługą bankowości on-line (mBank lub ING). Jeżeli jest wprowadzony, należy go zaznaczyć i wybrać opcję Popraw. Jeżeli nie, trzeba go Dodać.


6. Po wprowadzeniu poprawnego numeru bankowego ING bądź mBank w okienku z danymi rachunku pojawi się zakładka Bankowość on-line.

 

​7. Wybrać zakładkę Bankowość on-line, zaznaczyć opcję Korzystaj z bankowości on-line oraz wskazać wcześniej wprowadzoną usługę bankowości on-line.


8. Następny krok to wskazanie użytkowników, którzy mogą korzystać z bankowości on-line. Można to zrobić klikając przycisk Dodaj.


9. W oknie, które się wyświetli, należy wybrać użytkownika, który otrzyma dostęp do bankowości online.


10. Przypisać użytkownikowi programu login nadany przez bank oraz określić rodzaj autoryzacji:

  • mBank – może być to certyfikat lub token,
  • ING – tylko certyfikat, który należy wskazać podobnie, jak zostało to pokazane w punkcie 5. b.
Po wprowadzeniu zatwierdzić zmiany przyciskiem OK.

Uwaga! Istnieje możliwość dodania do usługi użytkownika bez loginu. Będzie on mógł tworzyć tylko transakcje oczekujące – nie będzie miał możliwości ich zatwierdzania/wysyłania do banku. Uprawnienia użytkownika z loginem na poziomie bankowości online określa się po stronie banku.

Uwaga! Do pełnej obsługi bankowości on-line ING potrzebny jest zainstalowany certyfikat serwera, certyfikat komunikacji wydany dla firmy przez ING, oraz certyfikat autoryzujący wydawany dla konkretnej osoby. Sam certyfikat komunikacyjny pozwala pobrać historię i wysłać przelewy, ale bez autoryzacji, która jest możliwa po stronie konta banku. Posiadanie i wska​zanie jeszcze certyfikatu autoryzującego pozwala na wysłanie i zautoryzowanie przelewów. Więcej o wymaganych certyfikatach oraz ich instalacji można przeczytać w pomocy programu dostępnej pod klawiszem F1 w wątku o tytule "Słownik usług bankowości on-line"

 

11. Po skonfigurowaniu usługi trzeba określić datę, od której do programu ma zostać pobrana historia transakcji (wpłat i wypłat z rachunku). Po jej wprowadzeniu konfigurację zapisać przyciskiem OK.



Zagadnienie należy do Zbioru zagadnień związanych z obsługą Bankowości on-line w InsERT GT​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki