e-Pomoc techniczna
Jak skonfigurować domyślnego klienta poczty elektronicznej?
Program: Gestor GT, Gestor nexo, Gratyfikant GT, Gratyfikant nexo, InsERT GT, InsERT nexo, Rachmistrz GT, Rachmistrz nexo, Rewizor GT, Rewizor nexo, Subiekt GT, Subiekt nexo
Kategoria: Poczta elektroniczna
Zagadnienie zostało opracowane z wykorzystaniem systemu operacyjnego Windows 10 oraz z przykładowym klientem poczty Mozilla Thunderbird.
Aby skonfigurować domyślnego klienta poczty elektronicznej, należy:
1. Uruchomić Panel sterowania (na przykładzie został on wywołany z wyszukiwarki systemowej).
2. Z listy elementów wybrać Programy domyślne.
3. W sekcji Poczta e-mail wybrać używaną aplikację (w tym przypadku Thunderbird). Należy pamiętać, że do poprawnego działania z programami linii InsERT GT, oprogramowanie do obsługi poczty elektronicznej powinno być w wersji 32-bitowej.
Za domyślnego klienta poczty odpowiadają klucze w rejestrze (regedit) o następujących ścieżkach:
-
Komputer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail,
-
Komputer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Clients\Mail.
Przy kluczu domyślnym powinna być wartość odpowiadająca nazwie programu pocztowego, który ma być domyślny. Jeżeli powyższe operacje nie rozwiążą problemu, zmian można dokonać w Edytorze rejestru.
Po poprawnym skonfigurowaniu domyślnego klienta poczty będzie można wysyłać e-maile bezpośrednio z programów linii InsERT GT.
Powiązane tematy e-Pomocy technicznej:
Pomoc zdalna
Nasz konsultant połączy się z Twoim komputerem, by udzielić niezbędnej pomocy.
teleKonsultant
Kupując abonament na teleKonsultanta, zyskujesz telefoniczną pomoc eksperta oraz szereg innych usług.
Forum użytkowników
Wymień się uwagami i doświadczeniami z innymi użytkownikami systemów InsERT.