e-Pomoc techniczna
Rachmistrz nexo – Jak naliczyć amortyzacje zbiorczo dla wszystkich środków trwałych, a następnie zaksięgować, jako zbiorcza kwota do KPiR?
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo
Kategoria: Środki trwałe
Dokument amortyzacji zbiorczej generuje obraz księgowy, dzięki czemu, zamiast dekretować pojedyncze amortyzacje danego typu, użytkownik może utworzyć jeden dokument księgowy ujmujący wszystkie umorzenia danego typu za pomocą odpowiednio zdefiniowanego schematu dekretacji. W tym celu należy:
1. Przejść do modułu Środki trwałe na zakładkę Operacje na środkach trwałych, a następnie z górnego menu Dodaj wybrać Nalicz amortyzacje seryjnie.
2. W oknie naliczenia seryjnego trzeba wskazać Okres oraz Typ amortyzacji, za który program naliczy amortyzację dla środków trwałych na podstawie zdefiniowanego planu amortyzacji. Przycisk Wykonaj rozpocznie procedurę generowania amortyzacji.
3. Następnie na zakładce Amortyzacje Zbiorcze kliknąć przycisk Dodaj i wybrać opcję Amortyzacja zbiorcza.
4. Po uruchomieniu okna w pierwszej kolejności trzeba wskazać Okres, za który zostały naliczone seryjnie amortyzacje, a następnie kliknąć Podłącz amortyzacje jednostkowe, co pozwoli na zbiorcze podłączenie operacji. Po ustawieniu pozostałych funkcji przycisk Zapisz zatwierdzi dokument i stworzy obraz gotowy do dekretacji.
5. Tak przygotowany dokument można zaksięgować przez górne menu Księgowość, za pomocą opcji Dekretuj lub Dekretuj automatycznie. Dekretacja odbywa się poprzez wcześniej zdefiniowany schemat dekretacji.
Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy dotyczących środków trwałych.