e-Pomoc techniczna
Pozycjonowanie witryny, albo jak dodać tytuł, opis i słowa kluczowe dla witryny w vendero?
Program: InsERT GT, InsERT nexo, vendero
Kategoria: Konfiguracja
Prowadząc sprzedaż w systemie vendero na pasaz24.pl lub też poprzez własną domenę jednym z głównych założeń jest rozpowszechnianie wiedzy o stronie. Taką wiedzę rozpowszechniać można poprzez odpowiednią konfigurację SEO, albo inaczej pozycjonowanie, które decyduje o tym, czy witryna jest widoczna w wyszukiwarkach internetowych (Google, Bing etc.) oraz na jakiej pozycji się znajduje przy wyszukiwaniu danego słowa kluczowego.
Temat jest istotnym elementem przewodnika, umożliwiającego samodzielne założenie e-sklepu od początku do końca. Przejdź na Tutoriale InsERT – przewodniki krok po kroku i zrealizuj swój cel w sieci.
Do prawidłowego pozycjonowania strony w vendero niezbędne jest właściwe określenie tytułu strony głównej sklepu, opisu oraz fraz (słów kluczowych) opisujących witrynę. Do automatycznego uzupełniania tych danych w systemie vendero służą tzw. meta tagi dostępne przy następujących polach pozycjonowania:
-
meta title – tytuł strony
-
meta description - opis
-
meta keywords – słowa kluczowe, frazy
Mogą być one przypisane do strony głównej, podstron, kategorii towarowych lub też indywidualnych produktów, co opisane zostało poniżej.
Krok 1 – Włączenie wtyczki SEO
Aby mieć możliwość wprowadzania wspomnianych elementów należy uruchomić wtyczkę Pozycjonowanie SEO. Instrukcję jej włączenia przestawiono tutaj.
Krok 2 – Określenie tytułu, opisu i słów kluczowych dla strony głównej
Aby zdefiniować wspomniane informacje, należy uruchomić Panel Administracyjny vendero i przejść poprzez Edycję treści – Strony. W tabeli, która pojawi się na ekranie, na końcu wiersza „strona główna" należy kliknąć przycisk Edytuj.
Teraz wystarczy przejść do sekcji Pozycjonowanie, w której należałoby uzupełnić następujące pola:
-
Tytuł strony – to tekst, wyświetlany przez wyszukiwarkę. Widoczny też jest też w nagłówku zakładki podczas przeglądania strony. Jego wskazana długość to nie więcej niż 75 znaków wraz ze spacjami.
-
Metadescription – to z kolei tekst, który wyszukiwarka wyświetla pod tytułem. Powinien zawierać opis strony. Wskazana długość to nie więcej niż 139 – 150 znaków.
-
Meta keywords – słowa kluczowe, frazy, które opisują, charakteryzują zawartość strony. Nie powinno być ich więcej niż 10 – 15, a liczba znaków jest ogólnie ograniczona do 100. Słowa kluczowe mogą być przedzielone przecinkami lub spacjami.
Wspomniane informacje należałoby uzupełnić też dla pozostałych podstron widocznych na liście, tak aby wyszukiwanie obejmowało wszystkie z nich.
Przykład:
Będąc np. właścicielem internetowej perfumerii "Magnolia", która sprzedaje w atrakcyjnych cenach wyroby znanych marek, metatagi dla witryny mogłyby wyglądać w następujący sposób:
Tytuł strony: Perfumeria Magnolia – doskonałe perfumy najtaniej
Meta description: Perfumy kultowych marek w doskonałych cenach. Zapachy dla kobiet i mężczyzn. Promocje znanych marek. Dolce&Gabana, Lancome, Calvin Klein, Versace
Meta keywords: perfumy promocje najtaniej dla kobiet dla mężczyzn znane Dolce&Gabana Lancome Versace
Uwaga! Istotne słowa kluczowe powinny znaleźć się także w opisie, a jedno lub dwa z najważniejszych – w tytule. Należy też zadbać, by słowa kluczowe znajdowały się w tekście umieszczonym bezpośrednio na stronie (na przykład poprzez widget Edycja treści lub w nazwach produktów/kategorii).
Odpowiednie informacje na temat pozycjonowania można też definiować z poziomu Panelu Administracyjnego vendero, Ustawienia – Ustawienia podstawowe – Pozycjonowanie witryny.
Domyślnie w tym miejscu są wprowadzone informacje zaczytywane na podstawie tzw. tagów. W zależności od przeznaczenia są one zmieniane.
I tak korzystając z automatycznego uzupełniania informacji w SEO za pomocą tagów, dla Szczegółów produktów istnieje możliwość wykorzystania następujących tagów:
[[NazwaProduktu]] – do pola zostanie pobrana informacja o nazwie produktu wybranego/przeglądanego przez osobę wizytującą stronę;
[[NazwaKategorii]] – do pola zostanie pobrana informacja o nazwie kategorii produktu wybranego/przeglądanego przez osobę wizytującą stronę;
[[Producent]] – do pola zostanie pobrana informacja o producencie produktu wybranego/przeglądanego przez osobę wizytującą stronę;
[[CechyProduktu]] – do pola zostaną pobrane informacje o cechach produktu wybranego/przeglądanego przez osobę wizytującą stronę.
Korzystając z Lista produktów – Kategorie do wykorzystania są następujące tagi:
[[NazwaKategorii]] – do pola zostanie pobrana informacja o nazwie kategorii wskazanej przez osobę wizytującą stronę.
[[FiltrWyszukiwania]] – do pola zostanie pobrana informacja o filtrze (słowie-kluczu) wykorzystywanym podczas wyszukiwania towarów przez osobę wizytującą stronę (wykorzystując widgety Wyszukiwarka i Wyszukiwarka zaawansowana).
[[NazwaWitryny]] – do pola zostanie pobrana nazwa sklepu znajdująca się w Ustawienia – Ustawienia podstawowe – Nazwa sklepu.
Korzystając z Lista produktów – filtry wyszukiwania:
[[NazwaWitryny]] – do pola zostanie pobrana nazwa sklepu znajdująca się w Ustawienia – Ustawienia podstawowe – Nazwa sklepu.
[[FiltrWyszukiwania]] – do pola zostanie pobrana informacja o filtrze (słowie-kluczu) wykorzystywanym podczas wyszukiwania towarów przez osobę wizytującą stronę (wykorzystując widgety Wyszukiwarka i Wyszukiwarka zaawansowana).
Oczywiście jest to poziom automatyzacji, który pozwoli na przypisanie danych bez konieczności ręcznego uzupełniania metadanych z poziomu Towary – Kategorie – SEO oraz Towary – Lista towarów – Szczegóły – Pozycjonowanie. Co za tym idzie, aby w pełni korzystać z SEO, może zajść konieczność zmiany pojawiających się informacji bądź też ręcznej edycji na każdym z towarów/kategorii.
Powtarzając wcześniejsze informacje, należy przede wszystkim pamiętać, iż:
Tytuł strony (meta title) – Nie posiada więcej niż 75 znaków, wyświetlany jest w przeglądarce internetowej, w górnej części strony.
Meta description – Nie powinien posiadać więcej niż 139 – 150 znaków.
Meta keywords – Nie powinien posiadać więcej niż 10 – 15 fraz. Pole nie posiada więcej niż 100 znaków.
Sprawdzić, czy strona w pasaz24.pl jest widoczna poprzez przeglądarkę Google można wpisując na www.google.pl następujące dane:
site:{adresstrony}.pasaz24.pl – jeżeli na liście pojawią się wyszukiwania, oznacza to, że surfujący w sieci klient jest w stanie odnaleźć witrynę wpisując odpowiednie słowa-klucze w wyszukiwarkę.
Należy jednak pamiętać, że widoczność w Google zależy od tego, czy naszą witrynę odwiedziły odpowiednie boty. Taka informacja może zostać przez nie pobrana w ciągu kilku dni do nawet kilku tygodni. Samo Google posiada informacje dla początkujących webmasterów dotyczące tego, jak konfigurować SEO.
Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z vendero.