e-Pomoc techniczna
Jak skonfigurować pocztę e-mail w vendero?
Program: vendero
Kategoria: Konfiguracja
Konfigurację poczty w vendero należy rozpocząć z poziomu Panelu Administracyjnego vendero, w module Ustawienia – Konta e-mail.
Konfiguracja konta e-mail wchodzi w skład przewodnika, umożliwiającego samodzielne założenie e-sklepu od początku do końca. Uruchom e-sklep w aplikacji vendero dzięki Tutoriale InsERT – przewodniki krok po kroku i nawiąż kontakt w sieci.
Przykładowa konfiguracja poczty elektronicznej (wychodzącej):
We wspomnianej zakładce pola Powiadomienia o nowym zamówieniu oraz Zapytanie ofertowe są domyślnie pobierane z Ustawienia – Ustawienia podstawowe i opcji E-mail.
Może jednak zajść sytuacja, w której Powiadomienia o nowym zamówieniu oraz Zapytania ofertowe mają być przesyłane na inne adresy. Do rozdzielenia takiej informacji służy przycisk Popraw.
Z tego samego modułu istnieje też możliwość dodawania i całkowitej konfiguracji konta pocztowego, z którego mają być wysyłane powiadomienia do klientów administratora sklepu vendero. W pojawiającym się menu należy uzupełnić pola Nazwa, Nadawca, Adres e-mail, Serwer poczty wychodzącej (SMTP), Nazwa użytkownika, Hasło i Port SSL.
Należy przy tym pamiętać, że pole Adres e-mail zawiera właściwy adres e-mail użytkownika, który powinien być podany w formacie mojadres@domena.pl lub podobnym. Serwer poczty wychodzącej (SMTP) to serwer, o którym informacje można uzyskać u providera internetowego (ISP) lub też administratora sieci lokalnej. Port SSL to inaczej port serwera poczty wychodzącej. Numery powyższych portów są zazwyczaj dostępne u dostawcy poczty internetowej. System vendero spróbuje uzupełnić je automatycznie, ale należy sprawdzić ich poprawność samodzielnie.
Przykładowe dane konfiguracji serwera pocztowego (w tym przypadku założonego na wp.pl) zostały przedstawione poniżej:
W przypadku problemów z komunikacją należy dodatkowo dodać do Białej listy na poczcie poniższe adresy IP:
-
104.40.158.55,
-
104.46.42.104,
-
23.101.67.154,
-
23.97.174.44,
-
23.97.177.139,
-
104.40.213.244,
-
104.40.211.253,
-
137.117.175.38.
Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z vendero.
Pomoc zdalna
Nasz konsultant połączy się z Twoim komputerem, by udzielić niezbędnej pomocy.
teleKonsultant
Kupując abonament na teleKonsultanta, zyskujesz telefoniczną pomoc eksperta oraz szereg innych usług.
Forum użytkowników
Wymień się uwagami i doświadczeniami z innymi użytkownikami systemów InsERT.