e-Pomoc techniczna
Problem z wysyłką elektroniczną PIT-36L
Program: InsERT GT, Rachmistrz GT, Rewizor GT
Kategoria: Deklaracje skarbowe i JPK
W jednej ze starszych wersji tj. 1.50 SP1 HF1 występuje problem przy wysyłce elektronicznej deklaracji PIT-36L. Sprawa ta dotyczy tylko tych podatników, którzy składają deklarację PIT-36L oraz w polu 23 wykazali Stratę z lat ubiegłych. Komunikat, który pojawia się przy próbie wykonania Weryfikacji e-Deklaracji to:
Istnieją dwa sposoby, aby rozwiązać tę kwestię:
Sposób pierwszy (zalecany):
1. Pobrać i wypakować plik, który dostępny jest tutaj.
2. Uruchomić Program Serwisowy (C:\Program Files (x86)\InsERT\InsERT GT\Admin.exe). Zaznaczyć podmiot, na którym występuje problem, a w polu Plik bazy danych sprawdzić nazwę bazy danych.
3. Uruchomić wcześniej pobrany plik o nazwie Naprawa_PIT36L. W pierwszym polu wpisać nazwę bazy danych, którą sprawdziliśmy w Programie Serwisowym, odrzucając rozszerzenie .mdf. Po jej wpisaniu należy kliknąć przycisk OK.
3. Należy podać prawidłowe parametry logowania do serwera SQL - jeśli instalacja była przeprowadzana standardowo i jest to stanowisko serwerowe to w polu Serwer wpisać (local)\INSERTGT, Identyfikator logowania to sa, a hasło należy pozostawić puste.
4. Po kliknięciu OK program wprowadzi zmiany i rozwiąże problem.
Sposób drugi:
1. Pobrać i wypakować plik, który dostępny jest tutaj. Po wypakowaniu pliku, należy uruchomić go przykładowo w notatniku, następnie zaznaczyć całą treść (CTRL+A) i ją skopiować (PPM - Kopiuj lub CTRL+C).
2. W programie (Rachmistrzu GT lub Rewizorze GT) przejść do modułu Zestawienia (Widok - Zestawienia), a nastepnie na dowolnym zestawieniu kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję Dodaj zestawienie SQL.
3. W oknie Dane zestawienia na zakładce Podstawowe w polach Nazwa i Opis wpisać Naprawa PIT-36L.
4. Następnie przejść na zakładkę Zapytanie SQL i wkleić treść skopiowaną z rozpakowanego wcześniej pliku PIT-36L.txt. Zmiany zatwierdzić przyciskiem OK.
5. Na liście zestawień pojawi się dodane zestawienie. Po jego uruchomieniu, pokaże się zestawienie z cyfrą 1 w tabelce, a problem nie będzie się więcej powtarzał.
Pomoc zdalna
Nasz konsultant połączy się z Twoim komputerem, by udzielić niezbędnej pomocy.
teleKonsultant
Kupując abonament na teleKonsultanta, zyskujesz telefoniczną pomoc eksperta oraz szereg innych usług.
Forum użytkowników
Wymień się uwagami i doświadczeniami z innymi użytkownikami systemów InsERT.