e-Pomoc techniczna
Jak dodać stronę do witryny vendero?
Program: vendero
Kategoria: Konfiguracja
Nowa strona w sklepie to jeden z pierwszych kroków przewodnika, umożliwiającego samodzielne założenie e-sklepu od początku do końca. Rozszerz swój e-sklep w aplikacji vendero dzięki Tutoriale InsERT – przewodniki krok po kroku i zrealizuj swój cel w sieci.
Nowe strony należy dodawać poprzez Panel Administracyjny vendero, a dokładniej menu Edycja treści - Strony, gdzie przez przycisk Nowa strona istnieje możliwość zdefiniowania Nazwy strony, Adresu url oraz Krótkiego opisu strony. W przypadku jeżeli w systemie vendero zostało uruchomione pozycjonowanie SEO, pojawią się też pozycje Tytuł strony, Meta description oraz Meta keywords odpowiadające za dane do wyszukiwarek.
Wszystkie znajdujące się na liście podstrony podlegają edycji oraz ewentualnemu ukryciu. Dostępna jest też opcja Ustaw jako stronę główną ważna, jeżeli wykorzystywana jest blokada podglądu dla niezaproszonych klientów. W takim przypadku tylko strona zadesygnowana jako główna będzie dostępna dla niezalogowanych klientów. Oczywiście nawet bez jej wykorzystana strona główna jest podstroną, która wyświetlać się będzie po przejściu na adres wskazany przy zakładaniu strony w pasaz24.pl
Należy też pamiętać, że skorzystanie z opcji Usuń będzie umożliwione tylko wtedy, gdy przeznaczona do eliminacji podstrona nie jest wykorzystywana w sekcji Wygląd witryny - Struktura menu (nie jest opublikowana).
Z poziomu tego modułu istnieje również możliwość przypisania regulaminów do wybranych podstron, wchodzących w skład menu witryny. W tym celu należy skorzystać z opcji Przypisz regulaminy (co zostało opisane w osobnym temacie e-pomocy).
Zawartość tak dodanej strony można modyfikować z poziomu Panelu Administracyjnego vendero Edycja treści - Edycja treści stron. Tutaj, po prawej stronie znajduje się rozwijana lista (pod ikoną trzech poziomych kresek), z której poziomu wskazać można strony do edycji.
Po przejściu na wybraną podstronę należałoby przypisać odpowiednie kontenery i widgety do niej, tak aby mogła zacząć spełniać założenia administratora witryny, który ją utworzył. Informacje o tym, jak je dodawać są dostępne w osobnym temacie e-pomocy.
Należy przy tym pamiętać, że zawartość wspomnianej zakładki składa się z trzech części:
- Nagłówka strony zawierającego standardowo m.in. widgety Koszyk, Logo, Menu witryny czy też Panel podręczny, którego zawartość domyślnie nie podlega edycji, ale też wyświetlana jest w górnej części każdej z podstron;
- Zawartości strony zawierającej widgety zależne od wybranej aktualnie podstrony;
- Stopki strony zawierającej standardowo np. widgety z informacją o preferowanych formach płatności, sposobach dostaw, regulaminach itp., podobnie jak ma to miejsce z nagłówkiem, jest ona wspólna dla wszystkich podstron.
Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z vendero.