Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo – Jak wysłać plik JPK_VAT z wykorzystaniem podpisu profilu zaufanego platformy ePUAP?

Ostatnia modyfikacja: 12.06.2024

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo

Kategoria: Deklaracje skarbowe i JPK, Eksport danych

Ministerstwo Finansów zachęca mikroprzedsiębiorców nieposiadających podpisu kwalifikowanego do przetestowania wysyłki plików JPK_VAT z wykorzystaniem profilu zaufanego ePUAP. Szczegółowa instrukcja pozwalająca na wykorzystanie profilu zaufanego i aplikacji klienckiej znajduje się na stronie Ministerstwa Finansów. W celu wysłania pliku JPK_VAT podpisanego profilem zaufanym należy:

1. W module Deklaracje skarbowe i JPK przejść na zakładkę e-Sprawozdawczość JPK, następnie zaznaczyć wygenerowany wcześniej plik i kliknąć górne menu Wysyłka elektronicznaPodpisz Profilem zaufanym.

 

2. Kliknąć Eksportuj.

 

3. Wskazać lokalizację, w której zostanie zapisany plik i kliknąć Zapisz.

 

4. Kolejnym krokiem jest przejście na stronę przygotowaną do podpisywania plików przy pomocy Profilu zaufanego, która dostępna jest tutaj, następnie kliknięcie Wybierz dokument z dysku lub przeciągnąć i upuścić plik z metadanymi w przeznaczonym do tego miejscu. 

5. Odnaleźć i zaznaczyć plik z metadanymi, następnie kliknąć Otwórz.

 

6. Po poprawnym wczytaniu pliku należy kliknąć Podpisz.

 

7. Zalogować się do profilu zaufanego.

 

8. Kliknąć Podpisz profilem zaufanym.

 

9. Potwierdzić podpisanie pliku.

Uwaga! Po potwierdzeniu w celu dodatkowej weryfikacji może nastąpić przekierowanie na stronę logowania do profilu zaufanego.

 

10. Pobrać poprawnie podpisany plik.

Uwaga! W zależności od przeglądarki internetowej zostanie wyświetlone okno z pytaniem o wskazanie lokalizacji zapisywanego pliku lub plik zostanie zapisany w domyślnie ustawionej lokalizacji, np. w folderze Pobrane.

 

11. Powrócić do programu i kliknąć Importuj.

 

12. Wskazać podpisany plik i kliknąć Otwórz.

 

13. Zapoznać się z informacją i kliknąć OK.

 

14. Zamknąć okno podpisywania pliku.

 

15. Zaznaczyć podpisany plik, następnie kliknąć górne menu Wysyłka elektronicznaWyślij podpisany plik.

 

16. Po udanej wysyłce można Pobrać UPO.

Uwaga! Należy pamiętać, iż w przypadku, gdy bramka jest przeciążona, UPO nie będzie dostępne natychmiast i będzie można pobrać je dopiero później, np. po kilku godzinach.

 

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki