e-Pomoc techniczna
Jak odświeżyć licencję vendero, gdy jest ona przedłużana lub też zmieniany jest jej typ?
Program: vendero
Kategoria: Licencje
W przypadku zmiany rodzaju lub też przedłużenia licencji vendero może zajść konieczność odświeżenia danych poziomu samego programu.
Do odpowiedniego miejsca w Panelu Administracyjnym vendero można przejść na jeden z dwóch sposobów:
1. Wpisując w przeglądarce adres strony pasażowej wraz z dopiskiem /admin (czyli przykładowo mojanazwa.pasaz24.pl/admin lub przy własnej domenie mojanazwa.pl/admin);
2. a. Korzystając z programu sprzedażowego systemu GT w Widok - vendero - Informacje, należy użyć przycisku Przejdź do Panelu administracyjnego.
2. b. Korzystając z programu sprzedażowego systemu nexo w wersji 17 lub wyższej należałoby przejść do Komunikacja - Portale i aplikacje - vendero (VE) i również użyć przycisku Przejdź do Panelu administracyjnego.
Powyższe operacje powinny sprawić, że w domyślnej przeglądarce internetowej otworzy się menu logowania do Panelu Administracyjnego vendero (oczywiście jeżeli dane logowania są wprowadzone w pamięci przeglądarki, użytkownik od razu zobaczy zawartość Panelu).
Następnie należałoby przejść do Ustawienia - Ustawienia podstawowe - Licencje (znajdującej się na dole strony) oraz rozwinąć znajdujące się tu submenu. W jego zawartości pojawi się lista licencji aktualnie znajdujących się na serwerze vendero oraz niebieskie przyciski. Najważniejszym z nich jest Odśwież licencję, który pozwoli na ponowne zaczytanie informacji z serwera, w tym ich zaktualizowanie.
Po skorzystaniu z powyższej opcji dane powinny zostać odświeżone oraz odpowiednio zaczytane do systemu vendero. W tym momencie po wykonaniu synchronizacji z poziomu programów sprzedażowych widoczne będą nowe, świeżo zaczytane informacje. Aby taka synchronizacja przebiegła pomyślnie należałoby się upewnić, że w samym programie sprzedażowym na wymienionych wcześniej zakładkach odpowiadających za komunikację vendero Status procesu synchronizacji świeci się na zielono jako słowo WŁĄCZONA.
W przypadku, gdy tak nie jest należałoby skorzystać z widocznej niżej opcji Zmień na 'Nie uruchamiaj', a później Zmień na 'Uruchamiaj'. Po takiej czynności nastąpi wymuszenie uruchomienia programu synchronizator. W przypadku niemożności połączenia do serwera może być też konieczna aktualizacja synchronizatora, którego plik instalacyjny znajduje się tutaj.
UWAGA!
Operacja zmiany typu witryny jest opisana w osobnym temacie.
Pomoc zdalna
Nasz konsultant połączy się z Twoim komputerem, by udzielić niezbędnej pomocy.
teleKonsultant
Kupując abonament na teleKonsultanta, zyskujesz telefoniczną pomoc eksperta oraz szereg innych usług.
Forum użytkowników
Wymień się uwagami i doświadczeniami z innymi użytkownikami systemów InsERT.