e-Pomoc techniczna
Subiekt nexo – Jak wystawić fakturę dla Jednostki Samorządu Terytorialnego (JST)?
Program: InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Dokumenty
Pierwszym krokiem powinna być odpowiednia konfiguracja danych w module Klienci. W danych klienta (np. Urząd Miejski Wrocławia) na zakładce Handel należy dodać oddział/oddziały (np. szkoły) jak rodzaj powiązania wskazać Jednostka samorządu terytorialnego.
W przypadku sprzedaży można rozpatrywać dwa przypadki:
1. Oddział, który jest płatnikiem – wskazanie go na fakturze jako nabywcy. Program wstawi dane takiego klienta w polu nabywcy, z informacją, że jest to oddział będący płatnikiem. Dodatkowo istnieje możliwość ustawienia centrali jako nabywcy, a oddziału jako odbiorcy.
2. Oddział, który nie jest płatnikiem – wskazanie go na fakturze jako nabywcy.
Program automatycznie wskaże oddział jako odbiorcę, a centralę jako nabywcę. Wyświetli się też odpowiedni komunikat informujący, że została wykonana taka operacja. Firma, która jest oddziałem i nie jest płatnikiem, nie będzie mogła być ustawiona jako nabywca.
W przypadku wydań magazynowych (i zamówień od klientów) również można rozpatrywać dwa przypadki:
1. Oddział, który jest płatnikiem – wskazanie go na fakturze jako odbiorcę.
Na fakturze program wstawi oddział jako odbiorcę. Pojawi się informacja, że można wstawić centralę jako innego nabywcę.
2. Oddział, który nie jest płatnikiem – wskazanie go na fakturze jako odbiorcę.
Jako odbiorca wskazany zostaje oddział. Centralna automatycznie ustawiana jest jako inny nabywca.
Po zapisaniu dokumentu FS należy wybrać wzorzec wydruku FS z jednostką nadrzędną. Okno Drukuj będzie wyglądało następująco: