e-Pomoc techniczna
Subiekt GT – Terminal nie łączy się poprawnie z programem. Co warto sprawdzić?
Program: InsERT GT, Subiekt GT
Kategoria: Urządzenia zewnętrzne
W sytuacji kiedy terminal nie łączy się z poprawnie z programem, należy sprawdzić:
1. Każdy terminal, niezależnie od modelu urządzenia, sposobu połączenia i operatora płatności wymaga zmiany konfiguracji po stronie dostawcy usługi płatności, należy więc skontaktować się z firmą, która obsługuje płatności, zgłosić chęć połączenia terminala z Subiekt GT i wykonać zalecone czynności; operator dokonuje zmiany po swojej stronie, a użytkownik najczęściej jest proszony o restart terminala lub wykonanie operacji z menu urządzenia.
2. Przy połączeniu TCP/IP niektóre terminale wymagają podania adresu IP komputera, ponieważ producent oprogramowania terminala zezwala na połączenie z terminalem tylko z jednego komputera, należy, więc upewnić się, że firma obsługująca płatności otrzymała od użytkownika właściwy adres IP komputera i wpisała go w parametrach terminala.
3. W przypadku zmiany adresu IP komputera (np. z powodu przydzielenia innego adresu IP przez DHCP) spowoduje brak połączenia z terminalem, dlatego zalecane jest użycie stałego adresu IP komputera.
4. Jeśli terminal umożliwia różne rodzaje połączenia z komputerem (RS, Ethernet, USB), przed skontaktowaniem się z operatorem płatności należy ustalić, jaki rodzaj połączenia będzie używany, gdyż zmianę rodzaju połączenia może wykonać tylko operator.
5. W przypadku, gdy zmiana rodzaju połączenia nie pomogła, należy zwrócić uwagę, czy terminal prawidłowo działa przy połączeniu USB. Jeżeli zmiana sposobu połączenia nie pomoże np. LAN (Ethernet), wtedy nie obejdzie się bez interwencji operatora płatności.