e-Pomoc techniczna
InsERT GT – Jak dodać wypłatę z rachunku bankowego?
Program: Gratyfikant GT, InsERT GT, Rewizor GT, Subiekt GT
Wypłaty na rachunek bankowy służą do zmniejszenia salda rachunku. Są również wykorzystywane przy rozliczaniu rozrachunków oraz przy generowaniu wyciągów bankowych. Operacje bankowe są tworzone automatycznie przy rozliczaniu rozrachunków oraz wystawianiu dokumentów handlowych. W programach linii InsERT GT można również ręcznie dodać dokument wypłaty. W tym celu należy:
1. Z listy modułów wybrać Finanse – Operacje bankowe, wybrać rachunek, na którym ma zostać wprowadzona wypłata i wybrać opcję Dodaj wpłatę.
2. W oknie Wpłata na rachunek wypełnić dane dotyczące generowanej wpłaty:
-
Rodzaj wypłaty – do wyboru: zwykła lub podzielona płatność
-
Pole Dla – umożliwia wpisanie kontrahenta, instytucji, pracownika lub wspólnika, na poczet którego dokonywana jest wypłata
-
Generuj pole Tytułem na podstawie wybranych rozliczeń – ten znacznik należy zakreślić, jeżeli program ma w polu Tytułem (w poprzedniej zakładce) wprowadzać numery dokumentów, na podstawie których zostały rozliczone rozrachunki np. FS2/2002(10).
-
Tytułem – to pole służy do wpisania, z jakiego tytułu dokonywana jest wypłata
-
Dopisz operację do zaliczek jako wolną spłatę – zakreślenie tego znacznika będzie oznaczać że wypłata będzie traktowana przez program jako zaliczka, tzn. będzie mogła być użyta do rozliczania rozrachunków za pomocą opcji Rozlicz przez skojarzenie lub będzie mogła być wykorzystana jako tzw. przedpłata podczas wystawiania dokumentu handlowego.
-
Opis – można w tym miejscu podać dodatkowe informacje o dokumencie
-
Wystawił – osoba wystawiająca dokument, domyślnie wstawia się zalogowany użytkownik
-
Kategoria – jednostka klasyfikacyjna, dzięki której wyróżnia się grupy dokumentów cechujących się pewnym podobieństwem. Może być wykorzystywana np. w schematach importu do programu księgowego lub do filtrowania danych na listach i zestawieniach.
-
bez danych kontrahenta – zakreślenie znacznika spowoduje, że program nie będzie wymagał wpisania danych kontrahenta (może to posłużyć np. do dokumentowania wpłat od tzw. pozostałych odbiorców).
-
prowizyjna – zakreślenie znacznika spowoduje, że program nie będzie wymagać wpisania kontrahenta i rachunku
-
gotówkowa – ten znacznik należy zakreślić, jeśli operacja jest wpłatą gotówkową. Nie jest wówczas wymagany rachunek nadawcy wpłaty.