Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Gratyfikant nexo – Jak utworzyć definicję listy płac?

Ostatnia modyfikacja: 27.01.2025

Program: Gratyfikant nexo, InsERT nexo

Kategoria: System wynagrodzeń

​Gratyfikant nexo pozwala na dodawanie Definicji list płac, które decydują o sposobie naliczania wynagrodzeń tytułem umów o pracę oraz umów cywilnoprawnych. W tym celu należy:

1. Przejść do modułu System wynagrodzeń, a następnie na zakładce Definicje list płac wybrać DodajDefinicja listy płac​.


2. W pierwszej kolejności uzupełnić Nazwę nowej definicji listy płac, wybrać typ umów, których będzie Dotyczyć, dostosować format Numeru, a także określić Datę wypłaty​, czas przypomnienia o jej Naliczeniu oraz zachowanie programu W przypadku świąt lub dni wolnych.


3.​ W sekcji Rozliczenie określić elementy rozliczane przez listę płac. Możliwe jest także wybranie sposobu uwzględniania KUP oraz ulgi podatkowej i aktywowanie uzupełnienia do płacy minimalnej.


4. W sekcji Składniki wskazać składniki płacowe, na podstawie których wyliczana ma być wartość wynagrodzenia.


5. Oprócz standardowego wyliczania Wartości wynagrodzenia program umożliwia także zastosowanie wyrównania do określonej kwoty. W poniższym przykładzie, w sytuacji gdy pracownik osiągnie przychód w wartości mniejszej niż 5 200 PLN brutto, program automatycznie wyrówna ją do określonej wartości przy pomocy składnika Premia motywacyjna.


6. Sekcja Parametry służy do konfiguracji składników parametrycznych. Ich przykładowe zastosowanie zostało opisane tutaj.


7. Na zakładce Inne możliwe jest wskazanie domyślnych konfiguracji wydruków oraz kategorii płacowej danej listy płac, a także aktywowanie automatycznego zatwierdzania listy po jej naliczeniu.


8. Sekcja Etykietowanie list płac pozwala na przypisanie liście płac określonych wartości ze słowników użytkownika. Może to być przydatne do księgowania wynagrodzeń według specyficznych potrzeb użytkownika.


9. Sekcja Obowiązywanie pozwala wskazać miesiące, w których naliczana będzie lista płac.


10. Na zakładce Umowy widoczne będą umowy, dla których zastosowana została dana definicja listy płac. Podczas tworzenia nowej definicji lista będzie pusta. Zatwierdzić przyciskiem Zapisz.


Powiązane artykuły e-Pomocy technicznej:

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki