e-Pomoc techniczna
Subiekt nexo – Jak określić dane klienta do deklaracji Intrastat?
Program: InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Intrastat
W celu zautomatyzowania wypełniania deklaracji INTRASTAT możliwe jest uzupełnienie domyślnych ustawień dla klienta, które będą domyślnie ustawiane na dokumentach, w momencie jego podlegania deklaracji. W tym celu należy:
1. Przejść do modułu Kartoteki – Klienci, zaznaczyć pozycję na liście i wybrać Popraw.
2. Na zakładce Handel w sekcji Dostawy uzupełnić domyślne wartości opisu pozycji do deklaracji INTRASTAT dla pól:
-
rodzaju transakcji (wybór rodzaju transakcji zawęża możliwość wyboru kodu rodzaju transakcji)
-
kodu rodzaju transakcji
-
rodzaju transakcji dla zwrotu
-
kodu rodzaju transakcji dla zwrotu
-
kodu rodzaju transportu
-
symbolu warunków dostawy.
Wszystkie te wartości, a także domyślny kraj pochodzenia dla każdego asortymentu można również określić w znajdującej się poniżej tabeli dostaw.
Należy pamiętać, że wskazanie dostawcy w towarze automatycznie uzupełni informacje zgromadzone w tej sekcji.
Kolumny dotyczące INTRASTAT (domyślnie niewidoczne) można dodać w konfiguracji listy tabeli dostaw (PPM – Konfiguracja listy).