Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Gestor GT – Jak umożliwić korzystanie z poczty Gmail w programie?

Ostatnia modyfikacja: 26.09.2024

Program: Gestor GT, InsERT GT

Kategoria: Poczta elektroniczna

Program Gestor GT posiada obsługę e-mail i może służyć jako klient poczty elektronicznej. W przypadku poczty Gmail konieczne jest dokonanie pewnych ustawień po stronie poczty i konta Google:

Uwaga! W przypadku firmowych, szkolnych lub prowadzonych przez organizację kont Google wymagane mogą być jeszcze dodatkowe ustawienia.

1. Włączona weryfikacja dwuetapowa

W celu włączeni​a weryfikacji dwuetapowej na koncie Google należy:

1. Przejść lub zalogować się do Konta Google, którego poczta zostanie skonfigurowana w Gestorze GT.


2. W ustawieniach konta przejść na zakładkę Bezpieczeństwo i w sekcji Sposób logowania się w Google przejść do Weryfikacja dwuetapowa.


3. W module Weryfikacja dwuetapowa kliknąć Dodaj numer telefonu lub Włącz weryfikację dwuetapową.


4. Wskazać kraj oraz wprowadzić numer telefonu potrzebny do drugiego etapu weryfikacji logowania.


5. Na podany numer telefonu zostanie wysłany kod SMS do weryfikacji, który należy wprowadzić w polu Wpisz kod. Po wprowadzaniu kliknąć przycisk Zweryfikuj.


​2. Wyłączone zaawansowane bezpieczne przeglądanie 

​W celu sprawdzenia statusu zaawansowanej ochrony należy w Koncie Google​ przejść na zakładkę Bezpieczeństwo i przejść do sekcji Ulepszone Bezpieczne przeglądanie na Twoim koncie. Opcję tę można wyłączyć, klikając link Zarządzaj Ulepszonym Bezpiecznym przeglądaniem.


3. Włączona obsługa protokołów POP oraz IMAP

W celu włączenia protokołów POP oraz IMAP na poczcie Gmail należy:

1. Zalogować się do poczty Gmail. Następnie kliknąć koło zębate w prawym górnym rogu ekranu i wybrać Zobacz wszystkie ustawienia.

 

2. Na zakładce Przekazywanie POP/IMAP włączyć opcję Włącz POP dla całej poczty w sekcji Pobieranie przez POP oraz Włącz IMAP w sekcji Dostęp IMAP. Zatwierdzić przyciskiem Zapisz zmiany.


3. Do zapisania tych zmian w ustawieniach, potrzebna może być dodatkowa weryfikacja.

 

​4. Nadanie hasła do aplikacji Gestor GT

W celu nadania hasła dla zewnętrznej aplikacji do obsługi poczty, jaką jest Gestor GT, należy:

1. Przejść do Konta Google na zakładkę Bezpieczeństwo i przy pomocy wyszukiwarki znaleźć ustawienie bezpieczeństwa Hasła do aplikacji.


2. W oknie Hasła do aplikacji wprowadzić Nazwę aplikacji do obsługi poczty i zatwierdzić przyciskiem Utwórz.


3. Zostanie wygenerowane hasło potrzebne do konfiguracji poczty w programie Gestor GT. Ze względów bezpieczeństwa zalecamy nie ujawniać go osobom postronnym oraz nie przechowywać w pamięci urządzenia dłużej, niż jest to niezbędne.


4. Wygenerowanego hasła należy użyć w konfiguracji poczty email w Gestorze GT. Temat e-Pomocy technicznej, opisujący proces konfiguracji dostępny jest tutaj


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki