e-Pomoc techniczna
InsERT GT – Przekroczenie czasu oczekiwania na odpowiedź serwera
Program: Gestor GT, Gratyfikant GT, InsERT GT, Rachmistrz GT, Rewizor GT, Subiekt GT
Kategoria: Pomoc techniczna
W niektórych przypadkach program nie będzie w stanie wykonać poleceń czy wczytać wybranych informacji. Dzieje się tak ze względu na to, że przy wczytywaniu dużego zakresu danych serwer nie jest w stanie ich przetworzyć w oczekiwanym przez program czasie. Domyślnie jest to 30 sekund.
Problem ten może się pojawiać przy:
-
wczytywaniu/przenoszeniu bilansu otwarcia z komunikatem „Nie udało się załadować listy”,
-
wyliczaniu zestawień,
-
przeprowadzaniu odbudowy indeksów w Programie serwisowym.
W celu rozwiązania problemu można skorzystać z poniższych rozwiązań:
Rozwiązanie A
1. Zmniejszyć zakres danych do przetworzenia, np. zawężając okres zestawienia, którego wyliczenie się nie powiodło.
Rozwiązanie B
Uwaga! Poniższe rozwiązanie będzie miało wpływ wyłącznie na aktualnie zalogowanego użytkownika systemu Windows. W przypadku, gdy na jednej stacji roboczej pracuje wielu użytkowników, poniższe kroki należy powtórzyć dla każdego z nich.
1. Na klawiaturze kliknąć kombinację klawiszy WIN+R lub przejść przez Menu start – Uruchom. W otwartym oknie w polu Otwórz należy wpisać regedit, a następnie kliknąć OK.
2. Odnaleźć ścieżkę HKEY_CURRENT_USER\Software\InsERT\InsERT GT\dbman\1.0\Connection Properties i dodać nową wartość DWORD (32bit).
3. Nową wartość nazwać: Command Timeout. Wybrać System dziesiętny, a w polu Dane wartości wpisać maksymalną liczbę sekund, jaką program będzie przetwarzał dane (np. "180"). Wartość 0 spowoduje zupełne wyłączenie ograniczenia czasowego na odpowiedź serwera. Po zakończeniu operacji należy ponownie uruchomić program.
Wyłączenie czasu oczekiwania może niekorzystnie wpływać na działanie programu. Jeśli serwer nie odeśle informacji, np. na skutek awarii, program będzie nieustannie czekać na odpowiedź.