Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo – Jak dodać kolumnę własną z istniejącego raportu SQL?​

Ostatnia modyfikacja: 28.10.2024

Program: InsERT nexo

Kategoria: PRO+

W przypadku trudności z wykorzystaniem funkcjonalności zalecamy kontakt z dyplomowanym serwisantem, bądź skorzystanie z pomocy zdalnej.

Raporty własne SQL są to rap​orty tworzone przez użytkowników, którzy potrafią korzystać z zapytań języka SQL (dostępne w wersji InsERT nexo PRO).

Aby dodać raport SQL do kolumny własnej, należy wcześniej go utworzyć. Można to zrobić z poziomu modułu Raporty, klikając górne menu Dodaj należy wybrać Raport SQL.

 

Na przykładzie wyświetlenia daty ostatniej aktualizacji cennika, należy uzupełnić Nazwę oraz Główny element – w tym przypadku Cennik.​​

 

W sekcji Źródło danych należy uzupełnić Zapytanie w języku SQL, które określa dane pobierane z bazy danych podmiotu na potrzeby raportu. Jeśli w sekcji Podstawowe został wybrany typ elementu, wtedy wynik zapytania musi zawierać pole Id z identyfikatorem obiektu wybranego typu. W wynikach raportu kolumna z identyfikatorem jest standardowo pomijana.

Po wybraniu typu elementu w sekcji Podstawowe, w pole Zapytanie wstawiane jest przykładowe zapytanie do głównej tabeli przechowującej dane wybranego typu. Pełny opis struktury bazy danych można znaleźć w nexo SDK.

Pod polem na kod źródłowy znajdują się dwa przyciski:

  • Synchronizuj kolumny – synchronizuje kolumny z polami zapytania.

  • Testuj zapytanie – generuje lub aktualizuje podgląd.

Więcej o tej sekcji można przeczytać w temacie e-Pomocy technicznej InsERT nexo – Budowanie własnego raportu SQL​.

 

Sekcja Kolumny służy do określania parametrów kolumn wyświetlania wyników raportu własnego. Lista kolumn musi być zsynchronizowana z listą pól wynikowych zdefiniowanego zapytania SQL, ponieważ tylko zdefiniowane kolumny pojawią się w widoku uruchomionego raportu.

W menu kontekstowym (prawy przycisk myszy) dostępna jest opcja Szczegóły kolumn.

W celu zsynchronizowania kolumn z polami zapytania, należy wcisnąć przycisk Synchronizuj kolumny. Kolumny synchronizowane są w następujący sposób:

  • Jeżeli nie ma jeszcze zdefiniowanych żadnych kolumn, wtedy dla każdego pola z wyników zapytania tworzona jest kolumna, której Tytuł odpowiada nazwie pola, a Typ kolumny uzupełniany jest na podstawie typu pola.

  • Jeżeli zdefiniowane zostały już jakieś kolumny, wtedy:

    • Usuwane są kolumny zdefiniowane dla nieistniejących pól.

    • Dodawane są kolumny dla jeszcze nie zamapowanych pól.

    • Poprawiane są typy w kolumnach, które już są zdefiniowane, ale typ różni się od typu w wyniku zapytania.​

Szczegółowe właściwości kolumn:

  • Lp – numer porządkowy. Tylko do odczytu.

  • Pole – nazwa pola, którego wartość będzie wyświetlana w danej kolumnie. Tylko do odczytu.

  • Tytuł – nagłówek kolumny w raporcie, po jego uruchomieniu.

  • Typ – typ kolumny. Od typu zależy poprawne reprezentowanie danych w wynikach raportu.

  • Precyzja – określa liczbę miejsc po przecinku, z jaką mają być prezentowane wartości oraz podsumowanie. Właściwość dostępna tylko dla kolumn z wartościami typu Liczba.​

  • Widoczna – określa, czy kolumna ma być domyślnie widoczna w wynikach raportu, czy tylko dostępna w konfiguracji widoku.


Aby wykorzystać utworzony w ten sposób raport LINQ w Kolumnie własnej, wystarczy wybrać go przy dodawaniu kolumny. Więcej o dodawaniu kolumn można przeczytać w temacie e-Pomocy technicznej InsERT nexo – Jak tworzyć kolumny własne w widokach programu?​
Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki