e-Pomoc techniczna
Archiwizacja na potrzeby zewnętrzne w InsERT GT
Program: Gestor GT, Gratyfikant GT, InsERT GT, Rachmistrz GT, Rewizor GT, Subiekt GT, mikroGratyfikant GT
Kategoria: Archiwizacja, Licencje
Archiwizacja na potrzeby zewnętrzne – Informacje ogólne
Funkcja Archiwizuj na potrzeby zewnętrzne przeznaczona jest dla biur rachunkowych, które chcą przekazać bazę danych klientowi, z którym kończą współpracę, aby ten mógł przekazać ją do innego biura lub prowadzić na niej księgowość samodzielnie.
Archiwizacja na potrzeby zewnętrzne tworzy kopię bazy danych podmiotu, która zawiera wszystkie historyczne dane biznesowe obsługiwanego podmiotu, niezbędne do dalszego prowadzenia księgowości (naliczone deklaracje, zapisy w ewidencjach VAT, pliki JPK, zapisy w księgach podatkowych, rozrachunki i pozostałe dane podatkowe), ale nie zawiera danych licencyjnych dotychczasowego biura rachunkowego, takich jak:
-
licencje
-
dane adresowe biura
-
informacje o zainstalowanych rozszerzeniach funkcjonalnych, np. plusach dla InsERT GT.
Archiwum utworzone z wykorzystaniem tej funkcji będzie w trybie tylko do odczytu, a w celu wznowienia na nim pracy należy je przesłać do firmy InsERT.
Anonimizacja własnych danych licencyjnych w bazie danych
Usługa dostępna jest w ArchiwizatorzePo wybraniu opcji wyświetlone zostanie okno dialogowe, którego obsługa jest identyczna jak w przypadku standardowej archiwizacji danych. Szczegółowy opis archiwizacji danych można znaleźć w innym artykule e-Pomocy technicznej.
Uwaga! Archiwizacji na potrzeby zewnętrzne należy używać tylko wtedy, gdy baza danych ma zostać przekazana osobom trzecim. Nie należy używać tej operacji w celu stworzenia kopii zapasowej danych klienta.
Po ustaleniu parametrów Archiwizacji na potrzeby zewnętrzne zostaje wyświetlone ostrzeżenie, gdzie użytkownik jest informowany o przeznaczeniu narzędzia, czyli o tym, że tak powstałe archiwum jest tylko do odczytu, posiada zanonimizowane dane licencyjne i wznowienie pracy na takim archiwum wymagać będzie wysyłki do firmy InsERT. Operację zatwierdzić przyciskiem Tak.
Proces archiwizacji można przerwać w dowolnym momencie.
Wynikowe pliki archiwizacji bazy danych to gotowe zanonimizowane archiwum do przekazania klientowi lub innemu biuru rachunkowemu.
Uwaga! Biuro rachunkowe, które kończy współpracę z klientem, oprócz przekazania danych klientowi za pośrednictwem Archiwizacji na potrzeby zewnętrzne powinno także wyrejestrować klienta z Konta InsERT.
Wprowadzenie nowych danych licencyjnych do zanonimizowanej bazy danych
Aby wznowić pełno funkcjonalną pracę po otrzymaniu bazy danych ze zanonimizowanymi danymi, konieczne jest przesłanie archiwum do firmy InsERT. Informacje o tym, jak przesłać bazę danych można znaleźć tutaj.
Uwaga! Ważne jest, aby podczas wysyłania formularza kontaktowego znalazła się w nim prośba o rozkodowanie bazy danych ze zanonimizowanych danych licencyjnych poprzedniego biura rachunkowego, w celu zmiany danych właściciela licencji.
Uwaga! Należy pamiętać, iż analiza i naprawa bazy danych jest płatna, z wyjątkiem sytuacji, gdy nieprawidłowość leży po stronie firmy InsERT.
W otrzymanej bazie danych od firmy Insert będzie można wpisać swoje dane licencji i rozpocząć pracę na podmiocie bez żadnych ograniczeń.
Powiązane artykuły e-Pomocy technicznej: