e-Pomoc techniczna
InsERT nexo – Jak wysyłać dyspozycje przelewów bankowych wykorzystując bankowość online?
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Bankowość on-line
Programy linii InsERT nexo umożliwiają kompleksową obsługę bankowości, w tym bankowości online dla banków: mBank Company Net, ING Bank Śląski S.A., a także BNP Paribas S.A. Aby stworzyć dyspozycje przelewów wychodzących z rachunku firmowego w programie i przesłać je bezpośrednio do serwisu bankowego należy:
1. Przejść do modułu Bank – zakładka Dyspozycje bankowe, a następnie kliknąć opcję Dodaj – Dyspozycja standardowa.
2. Uzupełnić dane podstawowe i ustalić Rodzaj dyspozycji na Polecenie przelewu – jest to zwykły przelew wychodzący z rachunku.
Można również wstępnie rozliczyć zapisane w programie zobowiązanie wobec wskazanego klienta. Lista nierozliczonych rozrachunków znajduje się w sekcji Rozliczenia. Dyspozycję zapisać.
Jeśli zostało wykonane wstępne rozliczenie – w modułach rozrachunkowych operacja ta zostanie oznaczona statusem R* (wstępnie rozliczona).
3. Zapisaną dyspozycję wysłać do banku, korzystając z opcji dostępnej w górnym widoku menu Bankowość elektroniczna.
Wybierając opcję Wyślij on-line, konieczna będzie odrębna autoryzacja wykonania przelewu w banku. Opcja Wyślij on-line i autoryzuj oznacza bezpośrednie zlecenie i zatwierdzenie wykonania przelewu w serwisie bankowym – przy tej opcji konieczne jest posiadanie odpowiedniego uprawnienia, którym jest certyfikat bankowy zapisany w usłudze bankowości on-line w nexo.
Gdy przelew zostanie zrealizowany, dyspozycja otrzyma status W (Wykonana).
Ewentualne wstępne rozliczenie zobowiązania zostanie w pełni zrealizowane. Status dokumentu zmieni się na R (Rozliczony).
Powiązane artykuły e-Pomocy technicznej: