Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Raportowanie PRO+ w InsERT nexo

Ostatnia modyfikacja: 23.10.2024

Program: Biuro nexo, Gestor nexo, Gratyfikant nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Sello NX, Subiekt nexo

Kategoria: Laboratorium, PRO+

Raportowanie PRO+​ t​​o jeden z modułów wchodzących w skład Pakietu PRO+​. Funkcjonalności w nim zawarte pozwalają na dodawanie własnych raportów oraz kolumn, co pozwala na prezentację istotnych danych bezpośrednio w programie. Co więcej, uzyskanie oczekiwanego efektu zostało znacząco ułatwione poprzez zastosowanie intuicyjnego interfejsu pozwalającego na wybór odpowiednich danych z listy i dodawanie ich metodą Drag&Drop​. Takie rozwiązanie sprawia, iż każdy użytkownik będzie miał możliwość samodzielnego dostosowania raportów oraz kolumn do swoich potrzeb – znajomość języków ​bazodanowych takich jak SQL czy LINQ nie jest wymagana

W skład Raportowania PRO+ ​wchodzą​ następujące funkcje:

Kolumny własne ​​umożliwiają dodanie ​brakujących kolumn zarówno na listach w widokach jak i wbudowanych raportach dostępnych w programach. Dodanie własnej kolumny możliwe jest w menu Konfiguracja widoku​ dostępnym pod Prawym Przyciskiem Myszy. Wskazanie odpowiedniej wartości może zostać zrealizowane zarówno poprzez Przeciągnięcie i upuszczenie kolumny z listy, jak i przy pomocy zapytań SQL bądź LINQ​. Kolumny własne można konfigurować podobnie jak standardowe kolumny w programie.


Raporty własne​ ​pozwalają na zbudowanie zestawienia zawieraj​ącego wybrane informacje i wygenerowanie go w dowolnym momencie pracy z programem z poziomu modułu Raporty​. Po wybraniu Głównego elementu raportu wyświetlona zostanie lista pól dla tego elementu, dzięki czemu będzie możliwość wykorzystania ich w celu przygotowania zestawienia. 

Wspomniane pola mogą posłużyć jako:

  • Kolumny – podstawowe dane widoczne w raporcie;

  • Filtry – pozwalają na zawężenie pozycji raportu w zależności od wskazanych parametrów;

  • Wiersze – zmienne, które mogą zostać wykorzystane w celu agregacji danych.

Istotnym elementem ułatwiającym osiągnięcie oczekiwane efektu jest to, że podczas konfiguracji raportu jest on wyliczany w czasie rzeczywistym, co pozwala na natychmiastową ewaluację wprowadzanych zmian.

Konfiguracja zestawienia odbywa się przy pomocy interfejsu programu – nie wymaga zatem specjalistycznej wiedzy, a przygotowane raporty mogą być dowolnie edytowane w późniejszym czasie.


Raporty sferyczne ​to bardziej zaawansowana​ forma raportów, pozwalająca na dostęp do danych z zewnętrznych aplikacji i łączenie ich z danymi dostępnymi w bazach danych podmiotów InsERT nexo. Po wskazaniu odpowiedniego rozszerzenia istnieje możliwość zdefiniowania listy kolumn, które powinny być widoczne w zestawieniu. W związku z tym, iż Raporty sferyczne wymagają umiejętności programowania, jest to funkcjonalność przeznaczona dla bardziej zaawansowanych użytkowników.


Powiązane artykuły e-Pomocy technicznej:

Kolumny własne​

Raporty własne

Raporty sferyczne​​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki