e-Pomoc techniczna
Subiekt GT – Jak wystawić fakturę sprzedaży na potrzeby e-Commerce
Program: InsERT GT, Subiekt GT
Kategoria: Dokumenty, e–Commerce
Do korzystania z transakcji WSTO i WSTO–OSS niezbędne jest posiadanie rozszerzenia niebieski PLUS dla InsERT GT oraz aktywnego abonamentu. Więcej informacji dotyczących pakietu niebieski PLUS można znaleźć tutaj.
Program Subiekt GT obsługuje sprzedaż na potrzeby e-Commerce. Poprawnie wystawiona faktura sprzedaży może być sprawnie zaimportowana do programu księgowego w celu rozliczenia podatku VAT w procedurze VAT-OSS. W celu wystawienia faktury sprzedaży na potrzeby e-Commerce należy:
1. Z listy modułów wybrać Sprzedaż – Faktury sprzedaży, rozwinąć opcję Dodaj i wybrać Dodaj fakturę sprzedaży.
2. W oknie Faktura VAT sprzedaży wskazać kontrahenta w polu Nabywca i kliknąć link Dokument liczony według cen (...).
3. W górnej części okna Sposób wyliczania dokumentu wprowadzić/zweryfikować dane dotyczące waluty dokumentu. Domyślnie zostanie wstawiona waluta przypisana w kartotece kontrahenta oraz (jeżeli został pobrany) jej kurs.
4. Wskazać Rodzaj transakcji VAT. Do obsługi e-commerce wykorzystywane są transakcje:
- WSTO-SK – Wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość,
- WSTO (OSS) – Wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (One-Shop-Stop). Przy wyborze tej transakcji konieczne jest wprowadzenie do programu zagranicznych stawek VAT dla Państwa konsumpcji.
5. Dla prawidłowego zaewidencjonowania operacji na potrzeby rozliczenia podatku VAT należy określić Państwo rozpoczęcia wysyłki oraz Państwo konsumpcji. Państwo rozpoczęcia wysyłki jest domyślnie wprowadzane na podstawie ustawień Parametrów Subiekta, natomiast Państwo konsumpcji pobierane jest z kartoteki kontrahenta. Zweryfikować poprawność danych, a w razie konieczności wprowadzić prawidłowe i zapisać ustawienia przyciskiem OK.
6. Uzupełnić pozostałe pozycje faktury, takie jak: towary, formę płatności, osobę wystawiającą/odbierającą i inne. Zatwierdzić przyciskiem Zapisz.