Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo – Jak korzystać z wyjątków w schematach dekretacji?

Ostatnia modyfikacja: 11.06.2024

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo

Kategoria: Dekretacja dokumentów, Schematy

​Programy księgowe InsERT nexo pozwalają na automatyczną dekretację dokumentów dzięki wykorzystaniu schematów dekretacji. Podczas konfigurowania schematu może się zdarzyć, że wartość w danym polu powinna być inna w zależności od sytuacji. W celu dodania wyjątku należy:

1. Przejść do modułu Dekretacja dokumentów – Schematy dekretacji, zaznaczyć schemat do edycji i wybrać Popraw.


2. Przy polu, dla którego dodawany będzie wyjątek kliknąć Prawym przyciskiem myszy tekst Wartość domyślna. Kliknij prawym aby zmienić., a następnie wybrać Dodaj wyjątek​.


3. W polu Przypisz wartość określić wartość, jaka powinna zostać zastosowana w przypadku wystąpienia Wyjątku.


4. W polu Jeśli dokument spełnia kryteria​ określić warunki, które muszą zostać spełnione, aby Wyjątek został zastosowany. Zatwierdzić przyciskiem OK​.


5. Na poniższym przykładzie, podczas dekretacji przy użyciu schematu, ​w polu Uwagi pojawią się (N) Uwagi z dokumentu​, z wyjątkiem sytuacji, gdy są one puste. W takim przypadku w polu Uwagi pojawi się tekst Brak uwag. Zmiany zatwierdzić przyciskiem Zapisz​.


Powiązane artykuły e-Pomocy technicznej:

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki