e-Pomoc techniczna
InsERT nexo – Jak korzystać z wyjątków w schematach dekretacji?
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Dekretacja dokumentów, Schematy
Programy księgowe InsERT nexo pozwalają na automatyczną dekretację dokumentów dzięki wykorzystaniu schematów dekretacji. Podczas konfigurowania schematu może się zdarzyć, że wartość w danym polu powinna być inna w zależności od sytuacji. W celu dodania wyjątku należy:
1. Przejść do modułu Dekretacja dokumentów – Schematy dekretacji, zaznaczyć schemat do edycji i wybrać Popraw.
2. Przy polu, dla którego dodawany będzie wyjątek kliknąć Prawym przyciskiem myszy tekst Wartość domyślna. Kliknij prawym aby zmienić., a następnie wybrać Dodaj wyjątek.
3. W polu Przypisz wartość określić wartość, jaka powinna zostać zastosowana w przypadku wystąpienia Wyjątku.
4. W polu Jeśli dokument spełnia kryteria określić warunki, które muszą zostać spełnione, aby Wyjątek został zastosowany. Zatwierdzić przyciskiem OK.
5. Na poniższym przykładzie, podczas dekretacji przy użyciu schematu, w polu Uwagi pojawią się (N) Uwagi z dokumentu, z wyjątkiem sytuacji, gdy są one puste. W takim przypadku w polu Uwagi pojawi się tekst Brak uwag. Zmiany zatwierdzić przyciskiem Zapisz.
Powiązane artykuły e-Pomocy technicznej: