e-Pomoc techniczna
Gestor nexo – jak ustawić domyślny opis pozycji usługi jednorazowej dla umów z klientami?
Program: Gestor nexo, InsERT nexo
Kategoria: Umowy z klientami
Moduł Umowy z klientami pozwala zgromadzić m.in. umowy abonamentowe, które wiążą się z cyklicznym wykonywaniem pewnych usług (np. opieka serwisowa, przeglądy urządzeń, wywóz śmieci itp.). Moduł pozwala zaplanować cykliczne wystawianie dokumentów na podstawie podpisanych umów z możliwością automatycznej wysyłki faktur w postaci e-maila. Umożliwia ustawianie powiadomień, które użytkownikom oraz ich klientom przypomną o wygasającej umowie na abonament.
Nazwa usługi jednorazowej w umowie z klientem może zostać pobrana z Parametrów umów z klientem. W nazwie mogą znajdować się autoteksty np. z następujących grup: Klient umowy z klientem, Nabywca umowy z klientem, Odbiorca umowy z klientem etc. Oprócz tego można zdefiniować Opis pozycji dla usługi jednorazowej, np. w celu dodania uwag. Opis ten będzie przenoszony razem z nazwą usługi jednorazowej na dokumenty realizujące. W opisach pozycji również istnieje możliwość skorzystania z autotekstów.
Aby ustawić domyślny opis pozycji usługi jednorazowej dla umów z klientami, należy:
1. W lewym, górnym rogu programu, w wyszukiwarce wpisać Parametry umów z klientami i kliknąć Popraw.
2. Rozwinąć menu przy Nazwa usługi jednorazowej na dokumentach i wybrać Opis pozycji.
3. Uzupełnić Opis pozycji i zatwierdzić przyciskiem Zamknij. W tym kroku można wykorzystać Autoteksty.
W ten sposób dodany Opis pozycji pojawi się na dokumentach realizujących umowę z klientem.