e-Pomoc techniczna
Subiekt nexo – Jak skonfigurować automatyczne rozliczanie faktur?
Program: InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Konfiguracja, Rozrachunki
Program Subiekt nexo umożliwia uruchomienie automatycznego rozliczania rozrachunków. W celu uruchomienia tej funkcji należy:
1. Przejść do modułu Ewidencje dodatkowe – Konfiguracja – Rodzaje rozrachunków. Na liście poprawić typ rozrachunku, na podstawie którego program automatycznie będzie rozliczał dokumenty. W omawianym przykładzie będą rozliczane faktury sprzedaży, więc należy poprawić typ Należność.
2. W wierszu Domyślne rozliczanie wybrać rodzaj operacji, który program ma tworzyć po użyciu funkcji automatycznego rozliczania, w omawianym przykładzie będzie to operacja bankowa.
3. Aby wykorzystać nowy mechanizm, należy przejść do modułu, z którego ma zostać rozliczona faktura. Następnie zaznaczyć ją na liście oraz z górnego menu wybierać Rozlicz – Według domyślnego rozliczania.
4. Przycisk Wykonaj stworzy automatycznie operację na podstawie tego, co zostało wykonane w poprzednich krokach konfiguracji.
5. Operacja bankowa, którą została przypisana do należności, pojawi się w odpowiednim module.