e-Pomoc techniczna
InsERT nexo – Jak dodać nową formę płatności?
Program: Gestor nexo, InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Formy płatności, Konfiguracja
Nową formę płatności można dodać w konfiguracji programu. Każda tworzona forma płatności musi mieć określony typ, który wpłynie na rozliczenie dokumentu. Nie wszystkie formy płatności są dostępne dla każdego dokumentu.
-
Dokumenty związane ze sprzedażą, np. faktury sprzedaży, mogą wykorzystywać formy płatności typu: gotówka, karta płatnicza przy sprzedaży, bon własny i obcy, płatność za pobraniem, kredyt.
-
Dokumenty zakupu, np. faktury zakupu, mogą wykorzystywać formy płatności typu: gotówka, karta firmowa przy zakupie oraz cesje na innego płatnika lub pracownika.
Aby dodać nową formę płatności, należy:
1. Przejść do modułu Konfiguracja – Formy płatności, następnie kliknąć Dodaj.
2. W oknie pojawią się stałe parametry do uzupełnienia:
-
Nazwa – nazwa własna, która pojawi się w oknie dokumentu,
-
Aktywna – formy płatności mogą być dezaktywowane przy założeniu, że musi istnieć przynajmniej jedna zdefiniowana forma płatności o typie gotówka oraz płatność odroczona,
-
Typ płatności – rodzaj płatności, który będzie wpływał na rozliczenie dokumentu.
Pozostałe pola, np. Operacja kasowa, są do wypełnienia na podstawie typu płatności. Jeżeli zostanie wybrany typ płatności Zapłacono przelewem, wtedy, zamiast operacji kasowej trzeba będzie wskazać rachunek bankowy. Program dostosuje wymagane pola w oknie w zależności od wybranego typu płatności.
Po uzupełnieniu danych okno zatwierdzić przyciskiem Zapisz.
Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z Subiektem nexo.