e-Pomoc techniczna
Obsługa KSeF (Krajowy System e-Faktur) w programie Subiekt 123
Program: Subiekt 123
Kategoria: Dokumenty, KSeF, Laboratorium
Krajowy System E-Faktur (KSeF) to platforma elektronicznej wymiany faktur, która umożliwia wystawienie, przesłanie, przechowywanie i rozliczenie faktur elektronicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi. KSeF zapewnia również automatyczną wymianę danych między przedsiębiorcami i instytucjami państwowymi.
Krajowy System e-Faktur (KSeF) pozwala wystawić i udostępnić faktury w ustrukturyzowanym formacie XML, który jest zgodny ze strukturą logiczną e-Faktury FA(1) opublikowaną w Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych (CRWDE) na platformie ePUAP. Od 1 stycznia 2022 r. korzystanie z KSeF jest dobrowolne, natomiast od 1 lipca 2024 r. planowana jest jego obligatoryjność.
Z systemu korzystać mogą:
-
Przedsiębiorcy zarejestrowani jako czynni podatnicy podatku VAT,
-
Podatnicy zidentyfikowani w Polsce do szczególnej procedury unijnej OSS, posiadający polski identyfikator podatkowy NIP,
-
Przedsiębiorcy zwolnieni z podatku VAT.
W momencie, gdy system ten stanie się obowiązkowy, każda faktura i jej korekta będzie musiała zostać przesłana i przyjęta przez KSeF – dopiero wtedy będzie miała moc prawną. Również nabywca będzie miał obowiązek pobierania faktur, które zostały na niego wystawione przez podatników, od których nabywał towary/usługi, zaś datą otrzymania dokumentu przez nabywcę zostanie uznana data przyjęcia go przez KSeF.
Do KSeF zgodnie ze schematem opublikowanym przez Ministerstwo Finansów przesyłane są następujące dokumenty wraz z ich korektami:
-
faktury sprzedaży (w tym także do paragonu),
-
faktury uproszczone,
-
faktury zaliczkowe (także rozliczeniowe),
-
faktury marża.
Więcej informacji, czym jest KSeF i dlaczego docelowo zasadniczo każdy podatnik będzie miał obowiązek korzystania z tego narzędzia, dostępne jest na stronach Ministerstwa Finansów.
Aktualnie obsługa KSeF w Subiekcie 123 dostępna jest w Laboratorium. Aby z niej skorzystać, należy ją aktywować w Koncie InsERT. W kolejnych wersjach zostanie włączona automatycznie dla wszystkich klientów.
Poniżej dostępne są artykuły e-Pomocy technicznej dotyczące obsługi KSeF w programie Subiekt 123:
1. Aktywacja funkcjonalności związanych z KSeF (Krajowy System e-Faktur)
2. Jak wygenerować token umożliwiający uwierzytelnienie w KSeF?
3. Jak dodać token autoryzacyjny KSeF?
4. Jak wystawić fakturę do KSeF?
5. Jak wysłać dokumenty do KSeF?
6. Jak zmienić token autoryzacyjny KSeF?
7. Jak usunąć token autoryzacyjny KSeF?
Pomoc zdalna
Nasz konsultant połączy się z Twoim komputerem, by udzielić niezbędnej pomocy.
teleKonsultant
Kupując abonament na teleKonsultanta, zyskujesz telefoniczną pomoc eksperta oraz szereg innych usług.
Forum użytkowników
Wymień się uwagami i doświadczeniami z innymi użytkownikami systemów InsERT.