e-Pomoc techniczna
Subiekt nexo – Jak wygenerować dodatkowy opis e-Faktury?
Program: InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: KSeF, Konfiguracja
Parametry KSeF pozwalają określić najważniejsze ustawienia dotyczące generowania, wysyłania i odbioru e-Faktur.
W parametrach KSeF lub indywidualnie w kartotece klienta (zakładka KSEF) udostępniono możliwość konfigurowania dodatkowego opisu – generowanie dodatkowego opisu pozwala zdecydować, czy na e-Fakturze ma znaleźć się dodatkowy opis dla poszczególnych pozycji.
Oprócz powiązania dodatkowych informacji pobranych z wierszy faktury można również powiązać dodatkowe informacje z nagłówka dokumentu.
Dodatkowy opis – Sprzedaż
Dodatkowy opis można skonfigurować globalnie w parametrach KSeF lub indywidualnie w kartotece klienta (zakładka KSEF).
W pierwszej kolejności należy uzupełnić kolumnę Dane, a program uzupełni kolumnę Klucz oraz Dotyczy. Kolumnę Klucz można edytować i wpisać własny ciąg znaków, a kolumna Dotyczy informuje (jest nieedytowalna), którego pola faktury dotyczy dany wpis – może to być nagłówek dokumentu lub wiersz faktury.
Na podstawie powyższej konfiguracji dane uzupełnione na dokumencie w polach Opis z pozycji oraz Uwagi zostaną odpowiednio powiązane z wierszem i nagłówkiem wygenerowanego dokumentu e-Faktury.
W wygenerowanej e-Fakturze powiązane informacje można przeglądać na zakładce Dodatkowy opis.
Informacje będą widoczne zgodnie z konfiguracją w pliku XML (wiersze faktury lub nagłówek dokumentu).
Dodatkowy opis – Zakup
Dodatkowy opis można skonfigurować globalnie w parametrach KSeF lub indywidualnie w kartotece klienta (zakładka KSEF).
W pierwszej kolejności należy uzupełnić kolumnę Dane, a program automatycznie uzupełni kolumnę Klucz oraz Dotyczy.
Kolumnę Klucz można zmienić i wpisać własny ciąg znaków (należy pamiętać, że nazwa powinna być identyczna, jak u sprzedawcy, aby informacja została odebrana), a kolumna Dotyczy informuje (jest nieedytowalna), którego pola faktury dotyczy dany wpis – może to być nagłówek dokumentu lub wiersz faktury.
Na podstawie powyższej konfiguracji dane uzupełnione na dokumencie w polach Kod dostawy oraz Uwagi zostaną odpowiednio powiązane z wierszem i nagłówkiem dokumentu e-Faktury.
Informacje będą widoczne zgodnie z konfiguracją w pliku XML (wiersze faktury lub nagłówek dokumentu).
Powiązane artykuły e-Pomocy technicznej: