Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo – Powiadomienie e-mail o wezwaniu do zapłaty za pomocą modułu Automatyzacja

Ostatnia modyfikacja: 17.11.2023

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Automatyzacja, Windykacja

Moduł Automatyzacja pomaga w zautomatyzowaniu procesów w firmie. Użytkownik może np. zaplanować, aby w ślad za każdym utworzonym dokumentem handlowym, ofertą, umową lub zleceniem serwisowym powstawało działanie – był wysyłany e-mail lub wiadomość SMS. Automaty domyślnie są pogrupowane według typów obiektów. Aby utworzyć automat, który wysyła wiadomość e-mail po zapisaniu dokumentu Wezwanie do zapłaty, należy:

1. Przejść do modułu Ewidencje dodatkoweAutomatyzacja i kliknąć DodajAutomat.


2. Nadać nazwę automatu i wprowadzić moment uruchamiania obiektu Po zapisaniu obiektuWezwanie do zapłaty.


3. W sekcji Warunki wykonania dodać warunek: Obiekt został dodany (pierwsze zapisanie).


4. Jako Czynności do wykonania wprowadzić Utwórz wiadomość e-mail. Następnie uzupełnić pola:

  • Szablon –​ w tym polu znajdują się szablony wiadomości pocztowych, które mogą zawierać zdefiniowaną przez użytkownika treść, artykuł opisujący tworzenie szablonów pocztowych znajduję się tutaj​;

  • Konto pocztowe – w tym polu należy wskazać wcześniej zdefiniowane konto pocztowe, z którego będzie wysyłana wiadomość e-mail, artykuł opisujący dodawanie kont pocztowych w systemie Insert nexo znajduje się tutaj​;

  • Adresat – w tym polu należy wskazać utworzone wcześniej w systemie kartoteki kontrahentów z uzupełnionym adresem e-mail;

  • Adres – w tym miejscu należy wskazać, na jaki rodzaj adresu z kartoteki kontrahenta ma być wysyłana wiadomość e-mail;

  • Wyślij natychmiastowo – wskazać czy wiadomość ma zostać wysłana natychmiastowo, czy trafić do skrzynki nadawczej;

  • Dodaj wydruk jako załącznik – w tym polu należy określić czy do wiadomości ma być dodawany załącznik, jeśli tak to wybrać odpowiedni Wzorze wydruku, na podstawie którego będzie generowany załącznik;

  • Nie wykonuj, gdy brak zgody – w tym polu należy określić, czy automat ma sprawdzać zgody na przetwarzanie danych przed wysyłką wiadomości, artykuł opisujący cele i zgody na przetwarzanie danych znajduję się tutaj​​.


5. W sekcji Szczegóły wykonania wprowadzić ustawienia dotyczące sposobu wykonania, wykonawcy czynności i momentu wykonania automatu. Opcjonalnie umożliwić wykonywanie ręczne w module dla ról​Zapisać automat.



Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki