e-Pomoc techniczna
Scenariusze pracy z Krajowym Systemem e-Faktur (KSeF) w programach firmy InsERT
Program: Dokumenty firmy, InsERT GT, InsERT nexo, Portal Biura, Rachmistrz GT, Rachmistrz nexo, Rewizor GT, Rewizor nexo, Subiekt GT, Subiekt nexo
Kategoria: KSeF, Scenariusze pracy
Krajowy System e-Faktur (KSeF) to narzędzie mające na celu usprawnienie procesu wystawiania i przesyłania faktur elektronicznych. Wykorzystanie KSeF w przedsiębiorstwie ma wiele korzyści, w tym: redukcja kosztów, oszczędność czasu, bezpieczeństwo i legalność przesyłanych danych. Krajowy System e-Faktur umożliwia integrację z systemami finansowymi przedsiębiorstwa, co pozwala na łatwe i szybkie wprowadzenie dokumentów do systemu handlowego i systemu finansowo-księgowego.
Spis treści
-
Wysyłka i odbiór e-Faktur bezpośrednio w programach InsERT GT i InsERT nexo
-
Przedsiębiorstwo korzystające z usług księgowości wewnętrznej z wykorzystaniem Portalu Dokumentów
W zależności od modelu i przepływu danych w przedsiębiorstwie oraz rodzaju księgowości (wewnętrzna lub zewnętrzna) można wyróżnić kilka scenariuszy pracy obsługiwanych przez systemy i aplikacje firmy InsERT. Do głównych scenariuszy pracy z e-Fakturami zaliczyć można:
Wysyłka i odbiór e-Faktur bezpośrednio w programach InsERT GT i InsERT nexo
Podstawowym scenariuszem jest wysyłka faktur do KSeF z systemu handlowego oraz pobieranie faktur z KSeF bezpośrednio do programu księgowego. W tym scenariuszu to księgowość ma pełną wiedzę o dokumentach pobieranych z Krajowego Systemu e-Faktur, a cały proces księgowy odbywa się w programie księgowym.
Przedsiębiorstwo korzystające z księgowości wewnętrznej
2. Obsługa KSeF w przypadku współpracy Subiekta GT z programem księgowym linii GT (wspólna baza danych)
Biuro rachunkowe bez wykorzystania Portalu dokumentów
Obsługa e-Faktur z wykorzystaniem Portalu Dokumentów
Uwaga! Portal Dokumentów, nie jest wymagany do poprawnej obsługi KSeF. Jest to narzędzie rozszerzające możliwości obsługi KSeF w przedsiębiorstwie.
Drugim głównym scenariuszem jest obsługa e-Faktur z wykorzystaniem Portalu Dokumentów.
Portal Dokumentów to narzędzie, które będzie wspomagać:
-
obieg dokumentów pomiędzy działem księgowości a pozostałą częścią firmy,
-
komunikację między przedsiębiorstwem a biurem rachunkowym, w przypadku korzystania z usług zewnętrznej księgowości.
Dzięki usłudze możliwe jest pobieranie dokumentów przekazanych w formie e-Faktur, plików PDF oraz zdjęć do programów księgowych linii InsERT nexo, lub InsERT GT.
Przedsiębiorstwo korzystające z usług księgowości wewnętrznej z wykorzystaniem Portalu Dokumentów
Biuro rachunkowe wykorzystujące Portal Dokumentów