e-Pomoc techniczna
Subiekt nexo – Jak wykorzystać automatyzację w KSeF?
Program: InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Automatyzacja, KSeF
Krajowy System e-Faktur umożliwia pobranie przez podatnika dokumentów, jakie zostały dla niego wystawione. Działanie wysyłki, odbioru oraz przekształcania e-Faktur można dostosować do własnych potrzeb poprzez odpowiednią konfigurację parametrów e-Faktur, a przykładem może być cykliczne sprawdzanie, czy podatnik otrzymał nowe dokumenty.
Czynności związane z KSeF można jednak zautomatyzować, a w tym celu należy utworzyć automaty (Dodaj – Automat).
Wszystkie akcje związane z KSeF-em dostępne są z harmonogramu.
W ramach automatyzacji działań związanych z Krajowym Systemem e-Faktur udostępniono następujące czynności:
-
Pobierz dokumenty z KSeF
-
Prześlij dokumenty do KSeF
-
Sprawdź status dokumentów przesłanych do KSeF
-
Sprawdź zgodność ze schematem KSeF
-
Wygeneruj e-Faktury.
-
Pobierz dokumenty z KSeF – umożliwi użytkownikowi np. takie ustawienie programu, aby codziennie w każdy dzień roboczy o 5 nad ranem sprawdzał, czy są i pobierał otrzymane dokumenty
-
Prześlij dokumenty do KSeF – umożliwi użytkownikowi np. takie ustawienie programu, aby codziennie, zbiorczo o 23:00 przesyłał do KSeF wszystkie dokumenty wystawione danego dnia
-
Sprawdź status dokumentów przesłanych do KSEF – jeśli nie ustawiono w parametrach e-Faktur automatycznego sprawdzania statusu wysyłki dokumentu po jego wysłaniu, to ta akcja może wykonać to zbiorczo dla wszystkich przesłanych do KSEeF danego dnia
-
Sprawdź zgodność ze schematem KSeF – pozwoli na ustawienie sprawdzenia wszystkich dokumentów pod kątem zgodności ze schematem KSeF, ale bez generowania e-Faktury
- Wygeneruj e-Faktury – pozwoli na ustawienie sprawdzenia wszystkich dokumentów pod kątem zgodności ze schematem KSeF i wygeneruje e-Faktury
Artykuł należy do zbioru tematów e-Pomocy technicznej dotyczących obsługi KSeF w programie Subiekt nexo oraz Przykładowe wykorzystanie automatów w Subiekcie nexo.