Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo – Jak uwarunkować automat w zależności od klienta znajdującego się na dokumencie?

Ostatnia modyfikacja: 05.04.2023

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo

Kategoria: Automatyzacja

​​Moduł Automatyzacja ​pomaga w zautomatyzowaniu procesów w firmie. Użytkownik może np. zaplanować, aby w ślad za każdym utworzonym dokumentem handlowym, ofertą, umową lub zleceniem serwisowym powstawało określona czynność. Automaty domyślnie są pogrupowane według typów obiektów. Od wersji 45.0.0 możliwe jest uwarunkowywanie wykonania automatu, w zależności od klienta, który znajduje się na dokumencie. Przykładowo szef firmy XYZ chce otrzymywać powiadomienia e-mail, gdy nabywcą faktury VAT sprzedaży jest firma ABC. Aby dodać taki automat, należy: 

1. W celu konfiguracji automatu należy przejść do modułu Ewidencje dodatkowe – Automatyzacja i kliknąć  Dodaj – Automat.

 

2. Nadać nazwę, opis automatu i wprowadzić moment uruchamiania obiektu Po zapisaniu obiektu – Faktura VAT sprzedaży.

 

3. W sekcji Warunki wykonania wprowadzić dwa warunki wykonania. W pierwszym kroku w polu Automat zostanie wykonany, gdyWszystkie warunki zostaną spełnione. Następnie dodać  warunek Obiekt posiada wartość – Rodzaj: Nabywca. W polu Wartość wskazać kartotekę klienta.

 

4. Jako Czynności do wykonania wprowadzić Utwórz wiadomość e-mail. Następnie uzupełnić pola:

  • Szablon – w tym polu znajdują się szablony wiadomości pocztowych, które mogą zawierać zdefiniowaną przez użytkownika treść, artykuł opisujący tworzenie szablonów pocztowych znajduję się t​utaj

  • Konto pocztowe – w tym polu należy wskazać wcześniej zdefiniowane konto pocztowe, z którego będzie wysyłana wiadomość e-mail, artykuł opisujący dodawanie kont pocztowych w systemie Insert nexo znajduje się tutaj​

  • Adresat – w tym polu należy wskazać utworzoną wcześniej w systemie kartotekę Szefa z uzupełnionym adresem e-mail

  • Adres – w tym miejscu należy wskazać, na jaki rodzaj adresu z kartoteki pracownika ma być wysyłana wiadomość e-mail

  • Wyślij natychmiastowo – wskazać opcję według własnych preferencji

  • Dodaj wydruk jako załącznik – w tym polu należy określić czy do wiadomości ma być dodawany załącznik, jeśli tak to wybrać odpowiedni Wzorze wydruku, na podstawie którego będzie generowany załącznik

  • Nie wykonuj, gdy brak zgody – w tym polu należy określić, czy automat ma sprawdzać zgody na przetwarzanie danych przed wysyłką wiadomości, artykuł opisujący cele i zgody na przetwarzanie danych znajduję się tutaj.​

 

5. W sekcji Szczegóły wykonania wprowadzić ustawienia dotyczące sposobu wykonaniawykonawcy czynności i momentu wykonania automatuZapisać automat.​

 

Artykuł należy do z​bioru zagadnień Przykładowe wykorzystanie automatów w systemie InsERT nexo​​.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki