e-Pomoc techniczna
Konto InsERT – Jak skonfigurować weryfikację dwuetapową (2FA)?
Program: Biuro GT, Biuro nexo, Gestor GT, Gestor nexo, Gratyfikant GT, Gratyfikant nexo, InsERT GT, InsERT nexo, Rachmistrz GT, Rachmistrz nexo, Rewizor GT, Rewizor nexo, Subiekt 123, Subiekt GT, Subiekt nexo, vendero, zarezerwuj.pl
Kategoria: Konto InsERT
W ramach Konta InsERT użytkownik może zwiększyć bezpieczeństwo konta oraz danych swojej firmy konfigurując weryfikację dwuetapową.
Użytkownik może skonfigurować następujące metody potwierdzenia tożsamości:
Aplikacja uwierzytelniająca np. Google Authenticator,
Alternatywny adres e-mail,
Kod SMS.
Po skonfigurowaniu pierwszej metody weryfikacji użytkownik otrzyma kod odzyskiwania, który pozwoli uzyskać dostęp do konta w przypadku utraty dostępu do skonfigurowanych metod dodatkowej weryfikacji.
W celu włączenia weryfikacji dwuetapowej (2FA) w ramach Konta InsERT, należy:
1. Zalogować się do serwisu Konto InsERT.
2. Wybrać z listy modułów Konfiguracja konta. Następnie kliknąć Weryfikacja dwuetapowa – Włącz weryfikację dwuetapową.
3. Z rozwijanej listy wybrać jedną z trzech dostępnych metod potwierdzenia tożsamości.
Uwaga! Firma InsERT zaleca skonfigurowanie więcej niż jednej metody weryfikacji 2FA. Pozwoli to uzyskać dostęp do konta, w przypadku utraty jednej z metod weryfikacji.
Poniżej opisany został proces konfiguracji dla każdej z trzech metod:
Aplikacja uwierzytelniająca np. Google Authenticator
W polu Metoda weryfikacji wybrać: Aplikacja uwierzytelniająca, w polu Nazwa aplikacji uwierzytelniającej wpisać tekst według własnych preferencji. Kliknąć Przejdź dalej.
Pobrać aplikację uwierzytelniająca Google Authenticator:
Zeskanować kod QR lub przepisać kod identyfikujący przy użyciu zainstalowanej na telefonie aplikacji uwierzytelniającej.
Wpisać kod z aplikacji do pola Kod zabezpieczeń. Kliknąć Aktywuj metodę weryfikacji.
Po pomyślnym dodaniu metody weryfikacji wyświetli się stosowny komunikat oraz kod odzyskiwania.
Uwaga! Kod odzyskiwania pozwala odzyskać dostęp do konta w przypadku braku możliwości skorzystania ze skonfigurowanych metod weryfikacji. Należy go przechowywać w bezpiecznym miejscu poza urządzeniem, z którego korzysta użytkownik.
W przypadku utraty kodu odzyskiwania istnieje możliwość wygenerowania nowego kodu.
Alternatywny adres e-mail
W polu Metoda weryfikacji wybrać: Alternatywny e-mail, uzupełnić adres e-mail. Kliknąć Przejdź dalej.
Wpisać kod zabezpieczeń, który będzie się znajdował w otrzymanej wiadomości na wcześniej podany adres e-mail.
Po pomyślnym dodaniu metody weryfikacji wyświetli się stosowny komunikat oraz kod odzyskiwania.
Uwaga! Kod odzyskiwania pozwala odzyskać dostęp do konta w przypadku braku możliwości skorzystania ze skonfigurowanych metod weryfikacji. Należy go przechowywać w bezpiecznym miejscu poza urządzeniem, z którego korzysta użytkownik.
W przypadku utraty kodu odzyskiwania istnieje możliwość wygenerowania nowego kodu.
Konto InsERT – Jak wygenerować nowy kod odzyskiwania (2FA)?
Kod SMS
W polu Metoda weryfikacji wybrać: Kod SMS, uzupełnić numer telefonu komórkowego. Kliknąć Przejdź dalej.
W polu kod zabezpieczeń wpisać kod z otrzymanej wiadomości SMS na wcześniej podany numer telefonu.
Po pomyślnym dodaniu metody weryfikacji wyświetli się stosowny komunikat oraz kod odzyskiwania.
Uwaga! Kod odzyskiwania pozwala odzyskać dostęp do konta w przypadku braku możliwości skorzystania ze skonfigurowanych metod weryfikacji. Należy go przechowywać w bezpiecznym miejscu poza urządzeniem, z którego korzysta użytkownik.
W przypadku utraty kodu odzyskiwania istnieje możliwość wygenerowania nowego kodu.
Konto InsERT – Jak wygenerować nowy kod odzyskiwania (2FA)?
Przy ponownej próbie logowania do aplikacji i usług działających w ramach Konta InsERT, dla którego skonfigurowano metodę weryfikacji dwuetapowej pojawi się strona Potwierdzenie tożsamości. W przypadku kilku metod weryfikacji użytkownik ma możliwość jej zmiany podczas próby logowania. W przypadku braku dostępu do metod weryfikacji dwuetapowej należy użyć kodu odzyskiwania.
Więcej na ten temat znajduje się w temacie e-Pomocy: Konto InsERT – Jak odzyskać dostęp do konta z włączoną weryfikacją dwuetapową?
Istnieje również możliwość zmiany domyślnej metody weryfikacji dwuetapowej,
Konto InsERT – Jak zmienić domyślną metodę weryfikacji dwuetapowej (2FA)?
Artykuł należy do zbioru zagadnień związanych z weryfikacją dwuetapową (2FA).
Pomoc zdalna
Nasz konsultant połączy się z Twoim komputerem, by udzielić niezbędnej pomocy.
teleKonsultant
Kupując abonament na teleKonsultanta, zyskujesz telefoniczną pomoc eksperta oraz szereg innych usług.
Forum użytkowników
Wymień się uwagami i doświadczeniami z innymi użytkownikami systemów InsERT.