Wróć do wyszukiwarki
e-Pomoc techniczna
Rewizor nexo i Rachmistrz nexo – Dekretacja dokumentów Dzienne zestawienie sprzedaży za pomocą modułu Automatyzacja
Ostatnia modyfikacja: 26.09.2022
Program: Rachmistrz nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Automatyzacja, Dekretacja dokumentów, Dokumenty księgowe, Ewidencje VAT
Od wersji 41.0.0 InsERT nexo możliwe jest skonfigurowanie automatu (artykuł opisujący aktywację modułu znajduję się tutaj), który zadekretuje dokumenty po ich zapisaniu. Przed przystąpieniem do konfiguracji, należy przystosować schematy dekretacji, w których wymagane jest ustawienie Warunku wyboru oraz Kolejności. Konfiguracja przykładowego schematu znajduję się tutaj.
2. Nadać Nazwę automatu i zaznaczyć opcję uruchamiania Po zapisaniu obiektu – Dokument do dekretacji.
3.W sekcji Warunki wykonania wprowadzić dwa warunki wykonania. W pierwszym kroku w polu Automat zostanie wykonany, gdy – Wszystkie
warunki zostaną spełnione. Następnie dodać dwa warunki:
- Dokument określonego typu – wskazać z rozwijanej listy Typ dokumentu – Dokument zbiorczy sprzedaży
- Obiekt został dodany (pierwsze zapisanie).
4. Jako Czynności do wykonania wprowadzić Dekretuj automatycznie oraz w polu Gdy dokument ujęty w księgach – Wycofaj i dekretuj ponownie.
5. W sekcji Szczegóły wykonania wprowadzić ustawienia zgodnie z własnymi preferencjami i zapisać automat.